Софарма АД отчита 11% спад на продажбите на външни пазари през първите десет месеца от годината в сравнение със същия период на миналата година, съобщи фармацевтичната компания чрез БФБ – София.
От януари до края на октомври приходите от продажби на продукция намаляват с 6% спрямо същия период на 2015 година.
В това число компанията регистрира 1% ръст на продажбите за вътрешен пазар и 11% спад на продажбите за износ.
От неконсолидирания отчет на дружеството за деветмесечието става ясно, че приходите от продажба на продукция през деветте месеца на 2016 г. намаляват с 3,6 млн. лв., или с 3%, до 118,8 млн. лв., спрямо 122,4 млн. лв. през деветте месеца на 2015 г.
Пазар Европа
Приходите от продажби за европейските страни намаляват с 3% в сравнение със същия период на 2015 г., основно поради намаление на приходите от продажби в Русия, Полша, Беларус и Сърбия. Увеличават се продажбите за Литва, Украйна, Хърватия, Румъния, Босна и Херцeговина.
Пазар България
Продажбите на Софарма АД на вътрешния пазар се увеличават с 0,6 млн. лв., или с 1%, до 47,2 млн. лв. през деветте месеца на 2016 г. спрямо 46,6 млн. лв. през деветте месеца на 2015 г.
Други пазари
Приходите от другите пазари намаляват с 2,6 млн. лв. спрямо деветмесечието на 2015 г. Тук основно се включват приходите от продажби в Кавказ и Централна Азия. Увеличават се продажбите в Азербайджан, Киргистан, Туркменистан, Виетнам, САЩ.