Неохим АД отчита загуба от 10,6 млн. лв. през третото тримесечие на годината, 16 пъти по-голяма от загубата, регистрирана през същия период на 2015 г. в размер на 646 хил. лв. Това показват изчисленията на Investor.bg на база междинния финансов отчет на компанията, разпространен чрез БФБ - София.
Загубата през третото тримесечие доведе до спад на общата печалба през деветмесечието до 18,557 млн. лв. спрямо 29,1356 млн. лв. към края на второто.
За сравнение, през третото тримесечие на миналата година Неохим губи 646 хил. лв, като приключва септември с печалба от 13,594 млн. лв. спрямо печалбата от 14,240 млн. лв. към края на юни. Тоест загубата на дружество през летните месеци на тази година нараства малко над 16 пъти спрямо година по-рано.
Въпреки това печалбата през деветмесечието (18,557 млн. лв. ) остава по-висока спрямо печалбата (13,594 млн. лв. ) през същия период на 2015 година.
Междинният отчет показва още, че приходите от основна дейност към 30 септември бележат понижение от 23,7% до 172 млн. лв. спрямо 224,6 млн. лв. през същия период на 2015 г.
Общата сума на активите нараства до 136,484 млн. лв. при 132,517 млн. лв. в края на миналата година.
През отчетния период сделки между свързани лица, които да окажат съществено влияние върху финансовото състояние на дружеството, не са осъществени. Същото се отнася и за сделки, оповестени в годишния отчет.
Към 30 септември 2016 г. в дружеството 998 работят служители.
Акционерният капитал е в размер на 2 654 358 лв., разпределен в 2 654 358 броя поименни акции с номинална стойност 1 лев всяка.
През деветмесечието на 2016 г. цената на една акция се движеше от 52 лв. до 60 лв.
Реализираният обем е 3,4 млн. лв. Прехвърлени си са 72 800 бр. акции в 504 сделки.
За производителя на минерални торове основна суровина за производството е природният газ. Дружеството отчита, че колебанията в цената му трудно могат да се прогнозират, а оттам и да се реагира в съответствие с изменението й.
На вътрешния пазар влияние оказват проблемите с финансирането на селскостопанските производители.
Колебаещите се изкупни цени на земеделската продукция, както и увеличената ценова конкуренция, са фактори, които трудно могат да се прогнозират. Те, от своя страна, оказват голямо влияние върху реализацията на продукцията, посочват още от компанията.
Основните потребители са в селскостопанските райони, където дружеството е изградило складови бази.
Разработването на нови пазари в страната и в чужбина, с фокус върху пазара в Европейския съюз, са приоритетите на фирмата.
Желанието на дружеството е да запази пазарния си дял, въпреки конкуренцията от внос.
„Много са факторите, които влияят върху перспективите за развитие и реализация. Климатичните особености за дадена година, цената на житото, субсидиите, състоянието на кооперациите – основни потребители, световните пазари и степента им на влияние върху нашата икономика, респективно дружеството, са фактори, които не могат да се прогнозират, а оттам не може и да се даде прогноза в дългосрочен план“, пояснява Неохим в своя междинен доклад.
От началото на годината акциите на Неохим поскъпват с 28,88%, а през последните 12 месеца цената им отчита ръст от 40,67%. Пазарната капитализация е 158,731 млн. лв.
Свързани компании: