Българският производител на радиатори Корадо-България АД отчита ръст на печалбата от 75,6% на годишна база през първото полугодие на 2016 г. след рекордни продажби и производство, съобщава базираната в град Стражица компания.
За периода януари-юни 2016 г. нетната печалба е нагоре от 855 хил. лв. до 1,502 млн. лв.
Рекорден е ръстът в производството и продажбите през юни, които са най-високите в близо 20-годишната история на компанията, посочват от там. През периода са произведени над 50 хил. стоманени отоплителни тела - панелни радиатори и тръбни радиатори за баня.
За полугодието увеличението на продажбите на годишна база е от над 12% до 194 хил. бр. Принос има стартиралата през април 2016 г. нова високотехнологична поточна линия за тръбни радиатори за баня.
Резултатите на Корадо-България АД, собственост на големия чешки производител Корадо Груп, се развиват на фона на динамична и трудна за овладяване икономическа и финансова среда. Силното нарастване на печалбата е факт и при значително по-високи цени на стоманата, посочват от дружеството. Корадо прогнозира цените на метала да нарастват, което да доведе до по-високи производствени разходи.
„На 10 февруари 2016 г. Европейската комисия наложи временно ставки на антидъмпинговите мита за внос на студено валцувана стомана - 16% за вноса от Китай и 26,2% за вноса от Русия. През юли 2016 г. ЕК обяви окончателните антидъмпингови мита върху вноса на студено валцувана стомана, които са 19,8-22,1% за внос от Китай и 18,7-36,1% за внос от Русия“, пише в прессъобщението към финансовия отчет.
„Официалното съобщение на ЕК се очаква да бъде публикувано в средата на август 2016 г. и тези антидъмпингови мерки ще влязат в сила със задна дата. В резултат цената на стоманата в Европейския съюз, необходима на групата Корадо за неговото производство, ще се повиши с около 40%“, очакват от компанията.
До голяма степен това ще доведе до по-големи общи производствени разходи с около 24%. Компанията планира да компенсира това увеличение чрез нарастване на продажбите и развитие на своята клиентска база.
Новите цени на стоманата на европейския пазар обаче са повлияли на плановете за реализиране на третия етап от инвестиционната програма на Корадо в България.
„Ако допреди няколко месеца сериозно се обсъждаха различни варианти във връзка с изграждането на бояджийски цех в завода в гр. Стражица, включително и за значителна като обем инвестиция, сега ръководството на компанията стигна до заключението, че един скъп цех ще затрудни дружеството чрез ненужно увеличаване на разходите“, мотивират се от Корадо-България.
Вместо това намерението е само една малка част да бъде инвестирана в разработването на групов бояджийски и опаковъчен център.
„Това би гарантирало на компанията свободен достъп до капацитета за боядисване и опаковане на продуктите в рамките на групата срещу много по-малко разходи за произведен радиатор“, четем още в плановете на компанията.
Взето е и решение за ускоряване на проекта за саниране и повишаване на енергийната ефективност на завода в Стражица.
След публикуваните финансови резултати към 11:30 часа акциите на Корадо-България поскъпват с 3,47% до 5,37 лв. След три сделки малко преди обяд оборотът възлиза на 4 746 лв. От началото на годината книжата на дружеството поскъпват с 49,21%, а през последните 12 месеца скокът в цената достига 51,31%.
Цената е най-високата от средата на февруари 2015 г. насам. От печалбата за 2015 г. е разпределен брутен дивидент от 0,18 лв. на акция. Пазарната капитализация е 47,144 млн. лв.
Свързани компании: