fallback

Корадо-България АД атакува борсата, за да финансира инвестициите си

За деветмесечието приходите на производителя на отоплителна техника растат с 13,4%, а нетната печалба - с 11,8% на годишна база

15:39 | 03.11.14 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Производителят на отоплителна техника Корадо-България АД* е едно от малкото дружества напоследък, което ще опита да си осигури допълнителен капитал чрез борсата, за да финансира своите инвестиции.

Набирането на нови средства, което започва на 6 ноември (сряда), е с цел увеличаване на производствения капацитет и разширяване на продуктовата гама на завода в гр. Стражица. Компанията, собственост на чешката Корадо Груп, инсталира втора поточна линия за производство на стоманени радиатори на стойност 3 млн. евро в предприятието си в града.

По думите на главния изпълнителен директор на Корадо-България Иржи Ржезничек нова продукция от поточната линия ще има още през януари 2015 г. Продуктовата гама се разширява с дизайнерски, луксозни, както и енергоспестяващи отоплителни тела, с което се атакуват нови пазари и пазарни ниши, добавя изпълнителният директор на Корадо Груп Войтех Чамек.

По този начин Корадо България приключва първия етап от инвестиционната си програма на стойност 25 млн. лв. Чрез очакваните от вторичното предлагане на акции близо 8 млн. лв. ще се финансира една част от програмата, а друга ще бъде за сметка на вътрешни източници.

С края на първия етап от инвестиционната програма производствените мощности на Корадо-България се увеличават с до 650 000 единици годишно, достигайки общ капацитет от 1,15 млн. радиатора на година в зависимост от произвеждания асортимент, разкри ръководството на дружеството на специална пресконференция.

По думи на Ржезничек заетостта в предприятието ще се увеличи с до 11%, тъй като "несъмнено нововъведението създава необходимост и от привличане на нови работници". В момента в предприятието в Стражица работят 177 работници, специалисти и мениджъри.

Над 90 на сто от продукцията на завода се реализират на външни пазари, като делът на пласираната техника на вътрешния пазар е в рамките на 6-7% годишно, отговаря ръководителят „Маркетинг и продажби“ в Корадо-България Цветелина Кабакчиева на въпрос на Investor.bg относно дяловете на изнесената извън и реализираната в страната продукция.

За периода януари-септември приходите от продажби на Корадо-България се увеличават с 13,4% до 14,892 млн. лв. от 13,135 млн. лв., реализирани година по-рано. Нетната печалба за деветмесечието расте с 11,8% на годишна база до 1,108 млн. лв.

На въпрос на Investor.bg защо увеличението на капитала е с минимален праг на успех при записване на поне 50% от предложените акции, директорът на Корадо Груп Войтех Чамек отговаря, че „по този начин дефинирахме успешното увеличение“. Той коментира още, че пласирането на поне 50% от акциите ще се счита за успех, но очаква презаписване на емисията от поне два пъти.

„Осъществихме пазарно проучване, което показва силен интерес от страна на инвеститорите да участват. Срещнахме се с мениджъри на различни пенсионни и взаимни фондове. Освен това сме се насочили не само към големи институционални, но и към малки и средни частни инвеститори“, казва още Чамек.

Корадо-България избира да финансира инвестиционната си програма чрез акции, а не чрез дълг, защото по думите на Чамек „дългът е противопоставяне на капитала. Вижда съм не един инвеститор да губи своята инвестиция заради безразсъдното генериране на дълг от страна на мениджмънта на компанията. Инвеститорите в ролята на акционери са винаги тези, които първи понасят негативите от затрудненото функциониране на компанията и прекомерната задлъжнялост.“

По време на пресконференцията стана ясно, че Украйна се оказва предизвикателен пазар за индустрията. Продадените обеми са спаднали с 65%, отбелязва директорът „Продажби и маркетинг“ в Корадо Груп Алес Зоухар. Въпреки това чешкото дружество е предвидило по-рано негативния ефект от конфликта между Украйна и Русия и ръководството предприема навременни действия, с които да балансира общите резултати, уверява той.

„Стартирахме нови проекти в Русия, Полша, Германия и Франция, които компенсираха предизвикания срив“, коментира Зоухар. По негови думи ръстовете на пазари като Беларус, Казахстан и страните от Бенелюкс също допринасят за смекчаване на намаления обем продажби в Украйна. „В дългосрочен план не се отказваме от Украйна“, добавя от своя страна директорът Войтех Чамек. Той разкрива, че бизнесът расте и в Северна Африка.

* Корадо-България АД е собственост на чешката Корадо Груп (с дял от 98,2% от капитала), която е сред водещите пет производители на стоманени радиатори в Европа. Над 60% дял от компанията-майка са собственост на чешкото правителство и ЕБВР. Заводът на Корадо-България в гр. Стражица е единственият за производство на стоманени радиатори в групата извън територията на Чехия. Структурата на Корадо Груп включва 3 завода – два в Чехия и един в България, 4 търговски дружества в Полша, Германия, Обединеното Кралство и Австрия.

Свързани компании:

Корадо-България АД - права 2014 г.(4KXX)

Корадо-България АД(KBG)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:46 | 11.09.22 г.
fallback