Алкомет отчита 78% ръст на нетната печалба за третото тримесечие на годишна база до 980 хил. лв. след покачване с 5% на приходите от продажби до 76,282 млн. лв. През второто тримесечие печалбата на шуменската компания спадна с 53% на годишна база до 294 хил. лв. след понижение през първото с 32% до 971 хил. лв. За деветмесечието печалбата на алуминиевия производител се понижава с 14% годишно до 2,245 млн. лв. при повишение на продажбите с 2% до 224,688 млн. лв.
През отчетният период производствените мощности бяха натоварени на 100%, като ръст отбелязва реализацията на всички видове пресови изделия, както и на техническо фолио, обмазано фолио, ленти и листа, се казва в междинния доклад за дейността на дружеството. Характерно за продажбите на дружеството за отчетния период е отново преобладаващото значение на външните пазари на фирмата, които представляват 93,4% от общия обем, като износът се реализира към 29 страни. Наблюдава се тенденция на намаляване на обемите за националния пазар с близо 12%, като в същото време износът бележи сериозен ръст от 10,6%.
Инвестициите за оборудване в процес на придобиване са в размер на 3,516 млн. лв., а тези за оборудване влязло в експлоатация за отчетния период са в размер на 6,794 млн. лв. Последното включва две пещи за отгряване на рулони, пещ за хомогенизация, филтърна система, 600 тонна преса и линия за икуствено стареене на профили. Изпълнението на инвестиционната програма ще внесе съществени изменения в техническото равнище на машините и оборудването, постепенно ще повиши капацитета на валцовото производство до 30%, а на пресовото - с близо 1,5 пъти. Ще се повиши конкурентоспособността по отношение на качеството на произвежданата продукция, както и ще се намалят разходите за валцовъчно масло, природен газ и електроенергия, се казва в доклада за дейността.
С пускането в експлоатация на новата 600-тонна преса и на линия за пренарязване на профили дружеството навлиза на нови пазари с продукти от сферата на вътрешното обзавеждане, транспорта и строителството. Този тип изделия се характеризират с високи изисквания към качеството, стабилност на потреблението дори в условията на икономическа криза и висока добавена стойност, се посочва в доклада.През 2014 година маркетинговите усилия на компанията ще бъдат насочени основно в две направления: разширяване дела на специалните продукти при пресовите изделия и обмазано фолио при валцовите продукти, както и увеличаване до 10% от общия обем на продажбите на вътрешния пазар, се казва още там.
Свързани компании: