Печалбата на Лавена АД
Свързани компании:
Разходите за дейността на шуменското дружество се повишават с 19% на годишна база до 2,093 млн. лв. Финансовите разходи са 80 хил. лв., от които 76 хил. лв. за лихви (съответно 85 хил. и 75 хил. преди година.)
Увеличените продажби на козметични продукти се дължат на поставения акцент върху разработването на нови качествени продукти при бебешката и детската козметика, както и на много нови продукти в масовия сегмент, се казва в междинния доклад за дейността.
Увеличени са продажбите на козметични продукти на външни пазари на дружеството – Русия, ЕС, Грузия, Албания и др.През 2014 г. очакванията на фирмата са за увеличаване на положителните ефекти от разработената мрежа за покритие на вътрешния пазар, тъй като продуктите на фирмата са все по-достъпни и с по-добро разпространение.
Делът на приходите от етерични масла в общите приходи от продажба на продукция (2,449 млн. лв.) нараства до 14% през първото тримесечие от 7% през 2013 г., като гъвкавата ценова политика, съобразена с пазарните тенденции, дава възможности за реализация на добитите количества лавандулово масло, се казва в доклада.
Акциите на Лавена поевтиняват с 12% от началото на годината, но поскъпват с 8,7% през последните 12 месеца до 42,40 лв. за брой и 11,3 млн. лв. пазарна капитализация.
Свързани компании: