fallback

КТБ залага на реинвестиране на печалбата, а не на агресивна дивидентна политика

В проспекта за увеличение на капитала се посочва, че единственият стандартизиран продукт са депозитите за физически лица

12:02 | 14.03.13 г.

КТБ не очаква промяна на политиката си за реинвестиране на печалбата си в дългосрочния растеж и развитие на групата, вместо изплащането на дивиденти или други разпределения към акционерите, се казва в публикувания на уеб страницата проспект за увеличение на капитала.

Промяна в дивидентната политика не се очаква в непосредствено бъдеще и в средносрочен план, предвид и консервативната позиция на БНБ по отношение на разпределянето на дивиденти от банките, уточняват от финансовата институция.

Емисионната цена на предложените за записване 600 000 акции е 156,47 лв. за бр. Цената е почти двойно по-голяма от последната борсова цена от 83 лв. за акция.

Банката вече обяви, че минимумът за успех на емисията е 50% плюс една акция, или 300 001 акции, което в пари прави привличането на минимум 46,9 млн. лв. Текущо акциите на КТБ са 6 млн. броя с номинална стойност от 10 лв.

Банката е седма по активи в банковата система с 5,6 млрд. лв. към 31 декември 2012 г., като има дял от 6,8% (спрямо 6,3% към 30 септември 2012 г.). КТБ е трета по печалба за 2012 г. с отчетените 57 млн. лв., което е 10% от печалбата на системата.

Като конкурентни предимства е посочено кредитирането с фокус върху големи структурно определящи корпоративни клиенти. Изброени са сектори като енергетика, инфраструктура и експортно-ориентирани отрасли.

Според преценката на КТБ кредитирането на физически лица е високорисково, поради което и за разлика от повечето други банки в България, КТБ не осъществява активно банкови операции с граждани, с изключение на приемането на депозити. Кредитите за физически лица съставляват само 0,6% от общия й кредитен портфейл към 30 септември 2012 г., но депозитите от граждани са съответно 50,8% от депозитите в банката. Посочено е, че депозити се предлагат на по-състоятелни физически лица, като депозитните продукти са единствените структурирани (стандартизирани) при КТБ.

„Фокусираме се върху индивидуалния подход и изграждането на дълготрайни взаимоотношения с клиентите, както и консервативни политики за кредитиране и управление на риска, обуславящи високо качество на активите“, пише в проспекта.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:36 | 12.09.22 г.
fallback