Алкомет АД отчита 21% ръст на продажбите за вътрешния пазар, но износът намалява и като цяло компанията реализира 8% спад на годишна база до 134 млн. лв. за първото полугодие на 2012 г., показва отчетът на дружеството, публикуван чрез БФБ-София.
Налице е увеличение на продажбите на домакинско фолио с 8%, като шуменската компания е достигнала 25% дял на този пазар в Европа.
През първото полугодие на годишна база особенно увеличение бележат продажбите на профили с допълнитена обработка на повърхността им, а именно елоксирани профили - със 71% и прахово боядисани профили - с 13%. Това е и една от задачите поставени на пресовото производство, а именно производството на по-завършени и с по-висока добавена стойност продукти.
Външните пазари заемат 91,03 % от общия обем продажби, като износът се реализира към 22 страни. Основен пазар за дружеството е европейският, като с най-голям дял е Германия - 35%, следвана от Полша – 16%, Франция – 8%, Италия – 8%, Дания – 6%, Австрия – 5%, Испания – 4% и др.
Към 30.06.2012 г. реализираната продукция е 27 177 тона при спад на годишна база с 1,55%.
Печалбата се стопява с 60% на годишна база до 2,12 млн. лв. за полугодието на 2012 г. Такъв е спадът и само за второто тримесечие, през което печалбата е 895 хил. лв.
Акциите на Алкомет АД поевтиняват с 33% за последните 12 месеца до 4,60 лв. за брой и 83 млн. лв. пазарна капитализация. Разпределен е и брутен дивидент от 0,066061 лв./акция.
Свързани компании: