Приходите от продажби на Биовет АД през второто тримесечие се увеличават с 53% на годишна база до 46,877 млн. лв., а нетната печалба на дружеството почти се утроява за периода до 3,114 млн. лв. За полугодието приходите растат с 40% на годишна база до 84,967 млн. лв., а печалбата нараства 2,3 пъти до 4,115 млн. лв., показва отчетът на компанията, публикуван чрез БФБ.
През първото шестмесечие на 2012 г. приходите от обичайната дейност на Биовет АД възлизат на 87,793 млн. лв. и са с 39,02% повече спрямо същия период на 2011 г., се казва в междинния доклад за дейността на компанията.
През първото шестмесечие на 2012 г. приходите от продажби на продукция са се увеличили с 41,17% спрямо първото шестмесечие на 2011 г. до 81,830 млн. лв. Увеличението на приходите от продажби на стоки спрямо първото шестмесечие на 2011 г. е 18,31% до 2,022 млн. лв. Разходите по икономически елементи са 81,422 млн. лева и са с 36,34% повече спрямо същия период на 2011 г. Най-голям дял от разходите по икономически елементи се пада на разходите за материали, които възлизат на 68,995 млн. лв., или 84,74%.
Спрямо първото шестмесечие на 2011 г. разходите за материали са нараснали с 46,01%. От една страна това се дължи на по-голямото производство и от друга страна на увеличените цени на природния газ, се казва в доклада за дейността.
Печалбата от обичайната дейност преди облагане с данъци, възлиза на 4,264 млн. лв. спрямо 1,951 млн. лв. към 30.06.2012 г., което е ръст от 118,55%.
Към 30.06.2012 г. активите на Биовет АД са 190,433 млн. лв. спрямо 172,107 млн. лв. към 31.12.2011 г. 79,49% е делът на нетекущите активи, а 20,51% са текущите активи на дружеството. Общият капиталов ресурс възлиза на 190,433 млн. лв. От тях 74,117 млн. лв., или 38,92%, е собствения капитал и 116,316 млн. лв., или 61,08%, е привлеченият капитал.Трайна тенденция е над 90% от ветеринарно-медицинските продукти, произведени от Биовет АД, да се реализират на външния пазар. Фирмата се стреми да запази заетите пазарни позиции на традиционните пазари в Европа, Азия, Южна и Северна Америка. Фирмата има трайно присъствие и на българския пазар, се казва още в доклада. При реализация на продуктите на вътрешния пазар усилията са насочени към запазване нивото на продажбите на традиционните ветеринарно медицински продукти и развитие на продуктовата листа на фирмата чрез въвеждане на нови продукти и нови разфасовки, се казва там.
Основен акционер в дружеството е Хювефарма АД. Към 30.06.2012 г. то притежава 5 516 475 бр. акции, което е 81,32% от капитала на Биовет АД.
Свързани компании: