fallback

Захарни заводи АД с 25% ръст на продажбите за първото тримесечие

Консолидираната печалба за периода обаче намалява със 76% на годишна база до 508 хил. лв.

12:29 | 12.06.12 г.
Автор - снимка
Редактор

Захарни заводи АД, гр. Горна Оряховица отчита 25% ръст на консолидираните продажби на годишна база до 39,7 млн. лв. за първото тримесечие на 2012 г., показва отчетът на дружеството, публикуван чрез БФБ-София.

Консолидираната печалба обаче намалява със 76% на годишна база до 508 хил. лв. за януари-март 2012 г. Материалните запаси се увеличават с 19 млн. лв. през първата четвърт на 2012 г. до 53,1 млн. лв. в края на тримесечието.

Захарни заводи АД приключи 2011 г. с консолидирана нетна печалба в размер на 7,6 млн. лв.

„Отчитаме една изключително успешна година. Всяко от дружествата ни приключва на печалба, нямаме губещо предприятие”, заяви изпълнителният директор на „Захарни заводи” АД Валентина Ралева в съобщение, разпространено чрез БФБ-София.

Общите продажби на компанията са в размер на 149,8 млн. лв. за 2011 г. и бележат ръст от 46% спрямо 2010 г.

Основният бизнес на групата - производство и търговия със захар, генерира 70% от общата печалба на компанията. Приходите от продажби на захар през 2011 г. са 101 млн. лв. и бележат ръст в размер на 49% в сравнение с 2010 г.

Най-висок ръст - 65%, бележат продажбите на етилов алкохол. Най-модерното предприятие в групата – заводът за спирт, реализира с 9 млн. лв. по-високи продажби в сравнение с 2010 г., като 95% от продажбите са реализирани на външни пазари - главно страни от ЕС: Италия, Австрия, Германия, Гърция и Румъния, както и в Русия и Молдова.

Добрите резултати в сегмента на спирта се дължат на разширяване на клиентската листа и търговия с основни суровини. За производството на етилов алкохол през 2011 г. дружеството е преработило 8 000 т. пшеница, 8 500 т. царевица и 31 000 т. меласа. 

Продажбите на захарни изделия също бележат ръст. Общите приходи от продажби на захарни изделия през 2011 г. са в размер на 18,2 млн лв., като износът нараства със 70%. През 2011 г. компанията е осъществила диверсификация на портфолиото си от захарни изделия в различни ценови класове и продуктови групи. На пазара са въведени нови продукти, а именно здравословни бонбони с марка “NATURЕ LINE” и луксозен локум Orbis с рози.

Продуктът от здравословната линия “NATURЕ LINE” е отличен за Иновативен продукт на 2011 г. на третия национален конкурс „Иновации в хранителната и вкусовата промишленост – продукти и технологии” 2011 г. , организиран от Съюза по хранителната промишленост.

Акциите на Захарни заводи АД поскъпват с 14% на годишна база до 1,83 лв. за акция и 15,3 млн. лв. пазарна капитализация. Част от дружеството са заводи за захар, спирт, захарни изделия, ТЕЦ Горна Оряховица, Ремонтно-маханичен завод и завод за опаковки.

Свързани компании:

Захарни заводи АД(ZHZA)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:38 | 19.08.22 г.
fallback