Индустриален холдинг България АД отчита 7,9 млн. лв. консолидирана загуба за 2011 г., като намалението й е с 40% на годишна база, показва отчетът на дружеството, публикуван чрез Бюлетин Investor.bg. Загубата след облагане за 2011 г. е 20,7 млн.лв., но от нея 12,9 млн. лв. се пада на миноритарните акционери в дъщерните дружества на холдинга.
Реализираните продажби на консолидирана база през 2011 г. са нараснали с 30% спрямо 2010 г. и достигат 120 млн. лв. Приходите от морски транспорт имат ръст от 81%, включително поради увеличаване на флотилията. При металорежещите машини увеличението на продажбите е с 41%, при електрическите машини - с 30%, при пристанищна дейност - с 30%, при кораборемонта - със 133%, при корабостроенето - 3%.
Нетните финансови разходи са 12,6 млн. лв. през 2011 г. спрямо нетни финансови приходи от 4,3 млн. лв. за 2010 г. През 2011 г. е използван повече привлечен ресурс, в резултат на което нетните разходи за лихви през годината се увеличават с 74% спрямо тези през 2010 г. Финансова загуба от лихви отчитат Булярд КИ, Приватинженеринг и Тириста.
През 2011 г. е отчетена 7,8 млн. лв. загуба от курсови разлики, дължащи се основно на текуща преоценка на дългосрочни инвестиционни кредити в щатски долари (Приват инженеринг, Сердика и Тириста) и японски йени (Булярд КИ) с падежи съответно през 2017 и 2018 г., както и заради ползваните от дружествата оборотни кредити в щатски долари.
Отрицателният финансов резултат се дължи на загуба в дружествата Булярд КИ, Сердика и Елпром ЗЕМ. В Булярд КИ загубата е от строителството на кораб със строителен номер 103, утежненна от допълнителни разходи във връзка с канцелирането от страна на клиента на договора и от признаване на загуба от последен етап на строителството на кораб със строителен номер 101. Дружеството има и финансова загуба от разходи за лихви по кредити и отрицателни курсови разлики от преоценка за кредити в щатски долари и японски йени. При Сердика загубата е от курсови разлики в резултат на преоценка на ползван банков кредит в щатски долари.
При Елпром ЗЕМ, въпреки ръста на приходите, неблагоприятните пазарни условия и затрудненото финансиране увеличиха ценовата конкуренция между производителите в сектора, което доведе и до понижаване на рентабилността на приходите от дейността.
На 31 август 2011 г. Индустриален холдинг България АД обяви, че ще дострои кораб за себе си, след като възложителят го е отказал. Това е 5-ти кораб във флотилията на Индустриален холдинг България. Според проспекта за увеличението на капитала на холдинга от началото на 2011 г. основните активи на групата, или 52,3%, са вложени в дейността морски транспорт. За последните 12 месеца акциите на дружеството поевтиняват с 41% до 0,64 лв. за акция и 44 млн. лв. пазарна капитализация. Консолидираният собствен капитал към края на 2011 г. е за 226 млн. лв., или по 3,30 лв. на акция.
Свързани компании: