Автомобилният холдинг от групата на Еврохолд България – Авто Юнион, регистрира ръст от 14,3% през месец септември 2011 г. със 176 реализирани продажби спрямо 154 за същия период на миналата година, съобщиха от Еврохолд чрез Бюлетин Investor.bg. С пазарен дял от 9,3% Авто Юнион заема трето място сред автодилърите на българския пазар за месеца.
Реализираните продажби от групата за периода януари – септември възлизат на 1 898 продадени автомобила спрямо 1 695 за първите девет месеца на 2010 година. Пазарният дял с натрупване от началото на годината е в размер на 11,9%, с което компанията запазва второто си място въпреки отчетения спад през септември спрямо предходния месец.
Почти двукратен ръст в продажбите спрямо септември 2010 г. регистрират Булвария Варна (Каргоекспрес) и Булвария Холдинг (Opel, Chevrolet) с общо 58 продажби, следвани от Стар Моторс (Mazda) с ръст от 36% до 45 продажби за месеца. Италианските марки, представени в групата, отчитат 34 продажби за месеца спрямо 40 продадени автомобила за същия месец на предходната година. Нисан София (Nissan, Renault, Dacia) регистрират спад на месечна база, което се дължи на по-ниските продажби на автомобили от марката Renault. Общо за пазара на леки и лекотоварни автомобили в България реализираните продажби за септември са 1 897 спрямо 1 361 през септември 2010 година, което е ръст в размер на 39%. За първите девет месеца на годината продадените нови автомобили са 15 983 броя, което е с 21% повече от съпоставимия период на миналата година.
Застрахователното дружество на Еврохолд - ЗД Евроинс, отчита 5,7% ръст в премийния приход по директно застраховане за месеца с резултат по този показател в размер на 4,738 милиона лева спрямо 4,485 милиона лева за септември 2010.Евроинс реализира 63% ръст в премийния приход по застраховка „Гражданска отговорност на автомобилистите” (ГО) през месеца с отчетени 2,629 милиона лева спрямо 1,618 милиона лева за септември 2010 година. Броят застрахователни полици по ГО за месеца е 9 973 броя, като се е повишил с 34% спрямо септември миналата година. Средната цена е нараснала с 28% до 263 лева. Средната рискова премия бележи ръст от 49% за месеца и 42% с натрупване от началото на годината. Премийният приход с натрупване от началото на годината нараства с 3,2% и е в размер на 48,884 милиона лева спрямо 47,356 милиона лева за съпоставимия период на 2010 г.
Свързани компании: