fallback

Акция на седмицата – Неохим

Дружеството оглави по ръст компаниите от индекса BGTR30, а от следващата седмица става част от водещия борсов индекс SOFIX

11:06 | 17.09.11 г.
Автор - снимка
Създател

Книжата на Неохим АД бяха избрани от екипа на Investor.bg за победител в тазседмичното издание на рубриката "Акция на седмицата". Дружеството оглави по седмичен ръст (+8,9%) компаниите, участващи в индексa BGTR30, както и тези с оборот над 10 хил. лв. на борсата, а в BG40 се нареди на второ място по повишение.

През седмицата на БФБ в 72 сделки бяха прехвърлени 9 414 акции на Неохим на обща стойност близо 370 хил. лв.

Книжата се търгуваха в широкия диапазон 37,05-39,88 лв. за акция, като средната цена за седмицата е 39,08 лв.

Търговията приключи на ниво от 39,88 лв. за брой, което се равнява на пазарна капитализация в размер на 105,9 млн. лв.

От началото на годината акциите на торовия завод поскъпват с 36%, а за последните 12 месеца ръстът е 81%. В понеделник Съветът на директорите на БФБ-София АД реши да включи Неохим и М+С Хидравлик в състава на водещия борсов индекс SOFIX на мястото на Доверие и Енемона. През седмицата Неохим получи и одобрение от Министерство на околната среда и водите за проект за намаляване на емисиите от парникови газове в торовия завод.

Като част от проекта Неохим АД ще инсталира катализатор, който да улавя емисии на диазотен оксид, които се емитират в атмосферата при производството на азотна киселина. Очаква се катализаторът да струва 2,2 млн. лв. и се предвижда емисиите от диазотен оксид да се намалят с 80-90%.

През първото тримесечие на годината Неохим продаде емисии парникови газове за 2,2 млн. лв.

В началото на годината дружеството бе одобрено да получи финансиране по европейски програми за инвестиция в производствените мощности в размер на 4 млн. лв.

Неохим АД отчета печалба от 1,4 млн. лв. лв. през второто тримесечие на 2011 г. спрямо загуба от 4,95 млн. лв. за същия период на 2010 г. За полугодието печалбата е 19,1 млн. лв. спрямо загуба от 2,56 млн. лв. за съпоставимия период на миналата година. Продажбите през втората четвърт на годината се увеличават с 351% на годишна база до 75 млн. лв., а за цялото полугодие са 164 млн. лв., като се увеличават с 90% на годишна база. Традиционно през лятото Неохим АД провежда профилактика, тъй като продукцията му е търсена в края на зимата и началото на пролетта, когато се провежда наторяване на есенниците. През 2011 г. профилактиката вероятно ще започне по-късно, тъй като дружеството е изпълнявало големи поръчки и през второто тримесечие. За 2010 г. дружеството отчете 10,8 млн. лв. загуба, а за 2009 г. - 17,8 млн. лв. През 2008 г. печалбата бе 44,8 млн. лв., а през 2007 г. - 3 млн. лв. Материалът е с аналитичен характер и не представлява препоръка за вземане на инвестиционно решение.

Свързани компании:

Неохим АД(NEOH)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:18 | 26.08.22 г.
fallback