Оргахим АД реализира 6% спад на печалбата на годишна база до 2 млн. лв. за второто тримесечие на 2011 г., показва отчетът на дружеството, публикуван чрез БФБ-София. За полугодието на тази година печалбата е 696 хил. лв. след натрупани загуби през първото тримесечие. През първото полугодие на миналата година печалбата е била 2,03 млн. лв.
Ръстът на продажбите е с 18% на годишна база до 32,3 млн. лв. за второто тримесечие на 2011 г., като се ускорява спрямо 11% през първото тримесечие. Общо за полугодието продажбите са за 50,15 млн. лв. при ръст с 15,5% спрямо съпоставимия период.
Оргахим АД е най-големият български производител на бои, лакове, лепила и смоли и единственият производител на фталов анхидрид. Дружеството притежава 12 търговски марки, в това число Фасаген, Алутин, Балкид, Рувипласт, Винакол, Хамелекон, Protecta, Mefisto, Леко, Благо, Интерин и Еманел.
"Основните пазари на продукцията са България, Турция, Гърция, Румъния, страни от Централна Европа, Близкия Изток и бившите Съветски републики. Делът на износа е 67% от общите продажби", става ясно от междинния доклад за дейността.
"През второто тримесечие на 2011 г. цените на суровините, използвани от дружеството, са се увеличили с 20%. На пазара се забелязва липса на суровини, тъй като повечето от европейските производители на суровини намаляват производствения си капацитет. Цените на продаваните суровини и материали са изключително чувствителни на международните борсови котировки, като разликата суровина - краен продукт е много динамична", споделят от дружеството.
За последните 12 месеца акциите на Оргахим АД поевтиняват с 0,17% до 86 лв. за брой и 43,2 млн. лв. пазарна капитализация.
Свързани компании: