Книжата на Еврохолд България АД бяха избрани от екипа на Investor.bg за победител в тазседмичното издание на рубриката "Акция на седмицата", след като Експат Капитал АД придоби 20% от холдинга за около 26,4 млн. лв. при цена от 1,215 лв. на акция.
През седмицата на борсата бяха прехвърлени още около 740 хил. акции на Еврохолд на стойност близо 885 хил. лв. Търговията приключи на ниво от 1,30 лв., което се равнява на пазарна капитализация в размер на 141,2 млн. лв. Книжата на холдинга се повишиха със 7,5% през седмицата, отстъпвайки по ръст единствено на Унифарм (+8,6%) сред компаниите от широкия борсов индекс BG40. От началото на годината акциите отбелязват ръст от 47%, а за последните 12 месеца поскъпват с 31%.От Експат Капитал заявиха в интервю за Investor.bg, че очакват да имат представители в управлението на холдинга. Дружеството разглежда тази своя инвестиция като стратегическа и не възнамерява да излиза от нея в близките няколко години.
Експат Капитал управлява 2 акционерни дружества със специална инвестиционна цел и притежава управляващо дружество, което в момента ръководи 3 договорни фонда.
„Сделката с Еврохолд е доста интересна и положителна за пазара като цяло. Тя показва, че все още има хора, които инвестират на борсата, при това сериозни суми. Еврохолд със сигурност е една от малкото компании в България, които имат ясен и фокусиран бизнес модел, както се изтъква в мотивите на купувача Експат Капитал. Бих посочил също, че холдингът е сред тези, които се развиха и в международен план - мнозина заявиха такива намерения, но единици успяха да ги реализират“, коментира за Investor.bg Светозар Абрашев, изпълнителен директор на ИП София Интернешънъл Секюритиз АД.
В началото на май Еврохолд обяви, че е привлякъл 46,15 млн. лв. чрез увеличение на капитала, което бе записано на 74% при минимален праг за успех на емисията от 25%.
Увеличението е най-голямото за последните 2 години, като е изпреварено само от това на СИБАНК, осъществено през 2010 г. за 78,2 млн. лв. В ход е и увеличението на ЗД Евроинс АД, което е част от икономическата група на Еврохолд.
През 2010 Еврохолд реализира стратегията си за продажба на нестратегически активи, каквито бяха производствените предприятия в лицето на Етропал, Формопласт и Пластхим-Т, и концентрира усилията си в посока развитие на основните бизнес линии.
Материалът е с аналитичен характер и не представлява препоръка за вземане на инвестиционно решение.