Реализираните продажби от Авто Юнион през май се увеличават с 24,2% на годишна база до 221 броя, се казва в уведомление, публикувано чрез Бюлетин Investor.bg. Ръстът през април беше 15,3%.
С пазарен дял от 12,3% автомобилният холдинг от групата на Еврохолд България заема второ място сред автодилърите на българския пазар за месеца.
С най-голям принос за общия резултат на групата са Нисан София (Nissan, Renault, Dacia) с общо 91 продажби, следвани от Каргоекспрес и Булвария (Opel, Chevrolet) - общо 67 броя, Ауто Италия (FIAT, Lancia) и Стар Моторс (Mazda) – съответно с 32 и 30 продадени автомобила.
Пазарът на леки и лекотоварни автомобили в България продължава тенденцията на възстановяване, започнала през ноември 2010, като регистрира ръст от 16,8% през май на годишна база с 1 798 продажби.
ЗД Евроинс – застрахователното дружество на Еврохолд, отчита 7,5% ръст на годишна база в общия премиен приход за май до 6,294 милиона лева. Това е най-високият месечен ръст, постигнат от застрахователното дружество от началото на годината. Реализираният премиен приход по застраховка „Гражданска отговорност на автомобилистите”(ГО) през май е в размер на 2,95 милиона лева спрямо 1,7 милиона лева за май 2010 година, което представлява ръст от 73%. Броят застрахователни полици по ГО за месеца се е повишил с 52% на годишна база до 12 900 хиляди броя. Средната цена е нараснала с 14% до 229 лева. Средната рискова премия бележи ръст от 31% за месеца и 34% с натрупване от началото на годината. Премийният приход от началото на годината се повишава с 0,75% на годишна база до 28,32 млн. лева.
От Еврохолд обявиха също, че делът на мажоритарния му акционер Старком Холдинг АД се е понижил от 66,79% на 65,11% от капитала на компанията.
Свързани компании: