fallback

Румен Янчев: Няма как цените на гражданска отговорност да не се увеличават

Най-логично е гражданската отговорност да не върви с автомобила, а да бъде лична застраховка на шофьора, смята шефът на Булстрад

10:06 | 12.05.11 г. 7
Автор - снимка
Създател

Румен Янчев Снимка: Investor.bg

“Цените на застраховката "Гражданска отговорност" ще се вдигат, защото постепенно се увеличава размерът на претендираните суми и на действителните обезщетения. Ръстът на премиите също се увеличава, но в по-малка степен. Ние сме твърде далеч от средните европейски нива в цената на тази застраховка”, посочва изпълнителният директор на Булстрад Румен Янчев в интервю за БТА.

“При цената на застраховка "Гражданска отговорност" за масовите автомобили нищо не се променило - преди десет години в ЕС тя струваше 5 резервоара бензин и сега струва приблизително толкова. Това трябва да е някакъв бенчмарк и за нас, макар и не за утрешния ден”, посочва шефът на Булстрад.

Румен Янчев посочва, че около 30 процента от собствениците на автомобили не са застраховали колите си с "Гражданска отговорност".

“Тук цари пълна каша, която трябва да се изчисти. Ако погледнем случая с шестимата загинали в Ивайловград на Великден, ще видим, че колата, с която са пометени младите хора е собственост на един човек, той я дава на сина си, който пък я преотстъпва за шофиране на негов близък.

Най-логично е всеки шофьор и евентуален ползвател на автомобил да си има застраховка "Гражданска отговорност". Тези застраховки ще са различни при бащата и при сина, но това е неизбежно, ако искаме да въведем системата "бонус -малус”, коментира специалистът.

Цената на "Гражданска отговорност" ще продължи да зависи на 30 - 40 процента от техническите характеристики на автомобила. По-голяма част от цената обаче ще се определя от това кой управлява автомобила. При ползване на кола под наем, застраховката зависи не от кубатурата на двигателя, а от това кой я наема, смята Янчев

Относно отменената възможност за разсрочено плащане на гражданската отговорност Янчев посочва, че това не би трябвало да е проблем за собствениците на един автомобил.

„По-различен е проблемът, ако човек има фирма с 50 камиона, на които трябва да се платят примерно по 2 000 лева годишно - тук плащането на един транш е нонсенс, защото е голям еднократен разход”, смята той.

Да не забравяме, че с плащането на един транш се забранява на компаниите да я прекратяват. В момента има доста застраховки, които автоматично се прекратяват 15 дни след неплащане на поредната вноска.

Според Янчев и приходите по застраховка „Каско са намалели. „Само за миналата година спадът на приходите е с 18-20 процента. Драматично паднаха продажбите на нови автомобили, а освен това цената на "Каско" застраховката пада всяка година с 10 - 15 процента, заради амортизация на колата. Така цената на премията за три години пада с 50 процента. От друга страна хората все по-малко застраховат колите заради кризата”, обяснява той.

“Голямата конкуренция оказва допълнителен натиск на цените, което може да е добре за клиентите. От друга страна хората трябва да са сигурни, че компанията ще им покрие щетите. Някои фирми предлагат евтино "Каско" например за 200 лева, но отнего не следва нищо. Каквото и да става, компанията ще намери начин да откаже изплащането на обезщетение. Хората трябва да внимават, за каква точно застраховка подписват договор”, предупреждава Румен Янчев.

Свързани компании:

ЗАД Булстрад Виена иншурънс груп АД(4BI)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:09 | 10.09.22 г.
fallback