fallback

Мобилните услуги на Vivacom компенсират донякъде спада при фиксираните телефони

Продажбите и печалбата на телекома през първото тримесечие обаче спадат, за което допринасят намалелите приходи от радио и телевизионно излъчване

10:40 | 09.05.11 г.
Автор - снимка
Създател

Приходите от продажби на Vivacom (Българска телекомуникационна компания АД) през първото тримесечие на годината намаляват с 49,2 млн. лв. (19%) на годишна база до 214,4 млн., показва консолидираният отчет на дружеството, публикуван чрез БФБ.

Приходите от услуги на телекомуникационната компания се понижават с 20,1 млн. лв. (9%) до 201,8 млн., а „другите“ приходи са 2,8 млн. - с 30,8 млн. по-малко, отколкото преди година. Нетната печалба на Vivacom за тримесечието спада с 69% на годишна база до 10,7 млн. лв. Разходите за възнаграждения и осигуровки намаляват с 37% до 15,2 млн.

Vivacom отчита 17% ръст в приходите от мобилни услуги за първото тримесечие на 2011 г. спрямо същия период на 2010 г., съобщават от компанията.

Операторът продължава да се нарежда на второ място в страната по приходи и клиенти, като приходите от мобилна телефония продължават да показват сериозен ръст, посочват от телекома.

Тенденцията към нарастване на приходите от мобилни услуги, които в голяма степен да компенсират спада в трафика на фиксираните телефони, остава в сила и през първото тримесечие на 2011 г., което води до намаление на общите приходи на телекома само с 3% (с изключване на приходите от радио и телевизионно излъчване) за тримесечието спрямо същия период на миналата година, отбелязват от Vivacom.

Увеличението на пазарния дял във всички сегменти на мобилния бизнес се дължи на политиката на Vivacom за предоставяне на пълна свобода на избор на потребителя и на клиентски ориентираните решения, включени в тарифните й планове, констатират от оператора.

Компанията печели абонати, като остана единственият телеком, който премахна клаузата за автоматично подновяване на договорите както за новите, така и за старите си клиенти, пусна неограничен мобилен интернет в пакетите си без необходимост от преподписване на договор и осигури най-доброто покритие на 3G мрежа в България – 94% от населението, се казва в съобщението.

Vivacom бележи най-голям ръст в броя на новите мобилни абонати – за една година той е 37%. Със 106% са се увеличили и клиентите на мобилните дейта услуги на Vivacom спрямо същия период на миналата година, се казва там.

В края на лятото компанията пусна цифрова телевизия директно до клиента, като само за девет месеца Vivacom стана вторият най-голям доставчик на сателитна телевизия в България с над 50 000 клиенти на услугата, заявяват от компанията. Последната сделка с акциите на БТК на БФБ е от 21 април на цена 4,40 лв. за брой, което представлява понижение от 2,2% от началото на годината и ръст от 47% за последните 12 месеца. Пазарната капитализация на компанията е в размер на 1,3 млрд. лв.

Свързани компании:

БТК АД (отписана)(5BT)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:00 | 12.09.22 г.
fallback