От Булгартабак-холдинг АД обявиха, че очакват за първите три месеца на тази година да реализират на вътрешния и външния пазар над 4,43 млрд. къса цигари – ръст от над 25% спрямо същия период на миналата година.
Това заявиха на семинар пред журналисти изпълнителният директор на холдинга Иван Биларев и председателят на Съвета на директорите и търговски директор Александър Манолев.
Около 20% от продажбите на Булгартабак са за вътрешния пазар и около 80% за външния.
Относно експорта на цигари, за първото тримесечие предварителните очаквания са той да достигне 3,55 млрд. къса, като съответните нетни приходи са в размер на 62 млн. лв.
Относно вътрешния пазар, от ръководството на Булгартабак посочиха, че според тях ще се запази тенденцията на увеличаване на пазарния дял на компанията, започнала през март миналата година.
По думите на Манолев пазарният дял на Булгартабак на вътрешния пазар сега наближава 37%, като очакванията са той да се увеличи.
Едновременно с това от дружеството посочиха, че според тяхно проучване, като цяло легалният пазар на цигари през първото тримесечие на тази година се е свил спрямо първото тримесечие на миналата.
През февруари 2010 продажбите на цигари за вътрешен пазар са били 1070 тона, докато през февруари 2011 са 740 тона – спад от над 30%.
Според проучване на Булгартабак, обхващащо само големите градове на страната, в началото на тази година един пушач изпушва средно по 15 цигари на ден, докато в началото на миналата година това количество е било 17,4 цигари – намаление от 14%.
Най-продаваната марка на Булгартабак и изобщо на нашия пазар е Victory, чийто пазарен дял към момента е близо 18%.
От дружеството посочиха, че две от разновидностите на фамилията Victory от две седмици имат нови пазарни имена – Victory White вече е Victory Gold, а Victory Ultra става Victory Sky.
Обновени са и опаковките на серията Victory, които вече са със заоблени ръбове.
От Булгартабак обавиха още, че не възнамеряват да повишават цените на цигарите през годината.
Инвестиционната програма на компанията за тази година предвижда въвеждането в софийската фабрика на нова линия за цигари Super Slim на стойност 7 млн. евро. Това ще бъде третата линия във фабриката.
От ръководството на Булгартабак отчетоха, че за миналата година са реализирали, както е било планирано, половината от двугодишната си инвестиционна програма на стойност 42 млн. лв., така че тази година инвестициите ще бъдат за около 21 млн. лв.
Сред приоритетите в работата на дружеството на вътрешния пазар бяха откроени запазването на лидерската позиция на Булгартабак на пазара и увеличаването на дела му, в това число запазване лидерската позиция на марката Victory.
Друг приоритет е пълното покриване на лицензираните търговски обекти с марките на компанията.
При експорта Булгартабак планира да излезе на нови пазари – Молдова, Словения, Хърватия, Полша, а също така да стъпи отново в Япония.
От Булгартабак коментираха, че в техните марки цигари само около 30% от вложения тютюн е българско производство и по принцип производството на цигари няма пряка връзка с производството на тютюн.
От компанията прогнозираха, че едва ли ще се разширява пазарът на т. нар. „рязан тютюн“, чийто дял в момента е 3-4%. За сметка на него ще се увеличава делът на по-леките цигари.
От Булгартабак припомниха, че за миналата година консолидираните приходи от продажби възлизат на 312,9 млн. лв., което е ръст от 18% спрямо 2009.
Консолидираната нетна печалба на холдинга за 2010 е близо 20,2 млн. лв. при 3,4 млн. през 2009.
През миналата година обемът цигари за износ бележи ръст от 58%, а увеличението на приходите от експорт е 86%.
Съгласно европейските изисквания, до средата на ноември всички цигари ще бъдат самогаснещи - такива, които изгасват за секунди в хоризонтално положение, посочиха от Булгартабак.
За целта ще се изполва специална хартия, като няма да има никаква промяна в съдържанието и вкуса на цигарите, уточниха от тютюневата компания.
Свързани компании: