fallback

Оргахим с 11% ръст на консолидираните продажби, печалбата спада

За деветмесечието на 2010 приходите от продажби се понижават с 5% на годишна база, но печалбата нараства близо два пъти и половина

11:47 | 29.11.10 г.
Автор - снимка
Създател

Приходите от продажби на Оргахим АД през третото тримесечие на 2010 се повишават с 11% на годишна база до 32,2 млн. лв., показва консолидираният отчет на дружеството, публикуван чрез БФБ.

Нетната печалба на най-големия производител в България на бои, лакове, лепила и смоли спада с 42% на годишна база до 692 хил. лв.

За деветмесечието на 2010 приходите от продажби на Оргахим се понижават с 4,5% на годишна база до 77,6 млн. лв., но печалбата нараства 2,4 пъти до 2,3 млн. лв.

Неконсолидираните приходи от продажби на дружеството през третото тримесечие се повишиха с 2,6% на годишна база до 30,8 млн. лв., а нетната му печалба се увеличи с 66% на годишна база до 779 хил. лв.

Оргахим е едноличен собственик на две български дъщерни дружества - Деко профешънъл сървисиз ЕООД (строителство и търговия) и Дунав транс ЕООД (транспорт и спедиция), както и на две чуждестранни такива - Оргахим-Поликолор ЕООД, Украйна (в процес на ликвидация) и Деко каса ЕООД, Грузия (с капитал под хиляда лева).

Оргахим среща затруднения вследствие на нередовните доставки на ортоксилол, главната суровина за производство на фталов анхидрид, от местния доставчик Лукойл Нефтохим, Бургас. Сега компанията използва външни източници за доставка, които утежняват себестойността и намаляват конкурентоспособността и печалбата, се казва в доклада за дейността на дружеството.

Продажбите на компанията основно могат да се разграничат в две направления: продажби на готови продукти и продажби на суровини и полуфабрикати за химическата индустрия.

Приходите от готови продукти са предимно от местен пазар, а основни пазари за суровините и полуфабрикатите са Турция, Румъния, Египет, страни от Близкия Изток и Централна Европа.

Цените на продаваните суровини и материали са изключително чувствителни на международните борсови котировки, като разликата суровина - краен продукт е много динамична.

Ценовата политика, предприета от дружеството в началото на 2010, стимулира търговците с атрактивната си премиална схема, като успява да запази интересите на дребния търговец. Определянето на цените на изделията е в пряка зависимост от пазара и неговите покупателни възможности, се казва още в доклада.

Акциите на Оргахим приключиха миналата седмица на БФБ на цена 85,20 лв. за брой, което представлява понижение от 0,8% от началото на годината и спад от 4,3% за последните 12 месеца. Пазарната капитализация на компанията е в размер на 42,8 млн. лв.

Свързани компании:

Оргахим АД(5ORG)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:30 | 28.08.22 г.
fallback