Продажбите на дъщерни дружества през третото тримесечие на 2010 г. носят 3 млн. лв. печалба за Еврохолд България АД, показва отчетът на дружеството, публикуван чрез Бюлетин Investor.bg.
От началото на 2010 г. нетният ефект от продажби на финансови активи е 3,3 млн. лв., като са натрупани положителни разлики за 5,81 млн. лв., както и отрицателни за 2,5 млн. лв.
През третото тримесечие на 2010 г. холдингът продаде мажоритарните пакети в Етропал АД и Формопласт АД (запазвайки 37% дял), както и дела си в Пластхим-Т АД. Според отчета на дружеството, 49,82% от Пластхим-Т АД все още са негова собственост.
В резултат на положителните разлики от продажбите, финансовият резултат на холдинга се подобрява и той отчита 1,3 млн. лв. печалба за третото тримесечие, с което загубата от началото на 2010 г. се стопява до 2 млн. лв. спрямо 8,85 млн. лв. за съпоставимия период на миналата година.
След продажбите на производствените си дружества, Еврохолд България е фокусиран върху застрахователния (Евроинс, Евроинс Румъния и компания в Македония), лизинговия (Евролийз Ауто) и автодилърския (АвтоЮнион груп) подхолдинги.
От началото на 2010 г. неконсолидираните задължения на Еврохолд България намаляват с 9,6 млн. лв. до 118 млн. лв. към 30 юни. От тях 31 млн. лв. са задължения към свързани предприятия.
За последните 12 месеца акциите на Еврохолд България поевтиняват с 37,37% до 0,935 лв. за акция и 58,4 млн. лв. пазарна капитализация.
Свързани компании: