Междуфирмената задлъжнялост у нас е голяма и се сочи за сериозен проблем. Тя на практика означава, че фалитът на едно по-голямо предприятие може да доведе до верижни проблеми и дори фалити на много други предприятия.
След обявлението, че Мостстрой АД е пред несъстоятелност, за мениджърите на компании у нас отново възникна въпросът трябва ли да се работи с дружества във влошено финансово състояние, без да се изисква предплащане на договорените услуги.
Ефектът от новината от Мостстрой АД стана по-голям поради тиражираните слухове за Холдинг Пътища, които по-късно бяха отречени.
Проблеми с платежоспособността на двете може да забавят строителството на магистрала "Тракия" не само поради неспазване на сроковете за Лот 4, където те са изпълнители, но и поради несъстоятелност на техни доставчици, кариери, асфалтови бази и други подизпълнители.
Бихте ли работили като доставчик/изпълнител за силно задлъжнял клиент, без да ви е предплатил, носейки риска да останете с празни ръце?
Това от своя страна би лишило от функциониращи доставчици и изпълнителите на Лот 2 и Лот 3 от автомагистрала "Тракия".
Ситуацията за мениджърите у нас става все по-сложна, защото повече от всякога те трябва да са и оценители на риска от фалит на бизнес партньора си и да съчетават и функциите на кредитен инспектор.
Екипът на Investor.bg събра някои от най-известните фалити в новата българска история и ефектът им за свързаните с тях доставчици и партньори.