fallback

21,2 млн. души по света замениха цигарите с IQOS

15,3 милиона от тях са преминали изцяло на бездимната алтернатива, предлагана от Филип Морис Интернешънъл, и са спрели да пушат конвенционални цигари

12:06 | 14.02.22 г.
Автор - снимка
Създател

Лидерът в трансформацията на тютюневата индустрия Филип Морис Интернешънъл отчита увеличение с 1,2 пункта - до 6,8%, на пазарния дял на нагреваемите тютюневи продукти на пазарите, където се предлага IQOS, с изключение на САЩ. Това съобщи компанията, обявявайки финансовите си резултати за четвъртото тримесечие на 2021 г. и за цялата финансова година.

Запазва се тенденцията една трета от приходите на компанията да се формират от бездимни продукти. Общият брой потребители на IQOS към края на 2021 г. възлиза на приблизително 21,2 милиона души (увеличение с близо 800 хил. души в последните 3 месеца на годината), като около 15,3 милиона от тях са преминали изцяло на IQOS и са спрели да пушат конвенционални цигари.

71 са пазарите, на които Филип Морис Интернешънъл предлага водещата си бездимна платформа с амбицията те да станат 100 до 2025 г.

„Нашият бизнес постигна отлични резултати през 2021 г. с набиращ сила общ ръст на продажбите, висок едноцифрен органичен ръст на нетните приходи и двуцифрен ръст на коригираните доходи на акция с намалена стойност в сравнение с предходната година, която бе повлияна от пандемията. Уводлетворени сме, че през четвъртото тримесечие на годината постигнахме ускорение и резултатите за този период са по-добри от очакваното“, заяви Яцек Олчак, главен изпълнителен директор на Филип Морис Интернешънъл.

„Това включва и постепенно нарастване на потребителите на IQOS, както и стабилен дял в категорията на конвенционалните цигари, след като нашите инициативи, свързани с портфолиото от продукти, дадоха резултат и на много пазари започна разхлабване на противоепидемичните ограничения. Навлизаме в 2022 г. със солидна основа, поддържана от IQOS и вълнуващите иновации в нашето по-широко портфолио от бездимни изделия, и предвиждаме органичен ръст от основната ни дейност от 4% до 6%“, допълни той.

Освен че разширява бездимната категория с нови продукти, през миналата година Филип Морис Интернешънъл направи ясна заявка за навлизане и в областта на терапевтичните продукти - част от стратегията “Отвъд никотина“ (Beyond Nicotine), като приключи придобиванията на 3 фармацевтични компании. До 2025 г. компанията планира да генерира приходи от поне 1 млрд. долара за производството и комерсиализацията на модерни терапевтични продукти за по-добър живот. Навлизането в нови бизнес територии започна с придобиването на датската компания Fertin Pharma, специализирана в производството на лекарствени продукти, базирани на системи за орален прием - таблетки, дъвки и др.

Последва придобиването на aмepиĸaнcĸaтa ОtіТоріс, известна cъc cвoя инoвaтивeн мeдиĸaмeнт в последен стадий на изпитване зa лeчeниe нa ocтъp миoĸapдeн инфapĸт, ĸoйтo ce пpиeмa чpeз инxaлaция. Πъpвoнaчaлнитe peзyлтaти oт ĸлиничнитe изпитвaния нa мeдиĸaмeнтa coчaт, чe eфeĸтът му чрез инхалиране e знaчитeлнo пo-бъpз - 2 минyти в cpaвнeниe c 20 минyти пpи филмиpaнитe тaблeтĸи acпиpин зa дъвчeнe. През септември 2021 г. компанията придоби и 75% от дяловете на водещата британска фармацевтична компания за производство на инхалатори Vectura.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:15 | 06.09.22 г.
fallback