3. Имайте предвид разликата
Първата стъпка, за да разберете кой печели в битката за карго доставките, е да наблюдавате разликата между цените в Европа и Азия. Във финансовия свят това означава да наблюдавате спреда между фючърсити, търгувани на нидерландския и японско-корейския пазар (спот цената в Североизточна Азия).
„Ако имате спот карго, ще го доставите където видите най-добрата брутна печалба за барел“, посочва Стейси Морис, директор на звеното за изследвания на Alerian. „Ще бъде много конкурентно“, смята тя.
4. Отвъд спреда
Но не всичко е за спреда. Това, което наистина е от значение, е цената на каргото, когато в действителност пристигне в Европа. В момента премията от 16 цента при фючърсите прави покупките на LNG малко вероятни.
„Освен ако това не се промени, няма да имате много спот (количества) LNG в Европа“, коментира на свой ред Кириан Роу, международен директор за търговия с LNG за S&P Global Platts.
5. Разходи за доставка
Най-добрият пазар за LNG също така се определя и от това колко струва самата доставка до Европа или до Азия. например, ако транспортните такси за LNG са високи, то шансът е по-голям атлантическият втечнен природен газ да си остане в региона, а не да предприема пътуването до Азия, казва още Роу.
За да се избегне недостигът на кораби от миналата зима и безпрецедентните разходи за намиране на танкери, търговците запазват кораби от по-рано тази година.
преди 3 години Напразно се плюмчиш. Не ми пука. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Мне, ще си продължим с полезните санкции. И нали са били полезни, според пyтeтo, значи ще сте доволни петолъчниците. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години 1.Янките са по-големи "петолъчници": Никой друг, няма чак толкова много на знамето си.2.Санкциите поначало са грешка и ощетяваха - уж, целево - само рашките но, те си преструктурираха това-онова, и свалиха зависимостта си отвън.3.Обаче, могат и сега, компенсират наистина продължителен период, в който, търпяха загуби. Може да не ти изнася и да ти е нервно.но, ТОВА не променя фактите.4.Нямам идея, кой "църка молби".Съответно,6.Що си нервен, ако уж всичко ти е ОК? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Петолъчник, нали санкциите били полезни, бе? Така ви каза най-мъдрото жуже пyтeтo. Айде изяснете се първо, преди да църкате молби. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Чакай ти от умрял писмо отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Сега да вдигнат санкциите срещу Русия и, СЛЕД КАТО КОМПЕНСИРА ЗАГУБИТЕ СИ ОТ ТЯХ, тя може и да понамали цената. Малко. Да не се самозабравят и да не повтаря. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години А ни не се тръшкаме бе *** Тиквата ни диверсифицира - кеф ти евтин газ от ФАШ ,кеф ти от Азърбейджан, ти ко се абиш отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години ЩГД джендърите - превеждам : ще го духат отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Интееесна полу статия. Защо полу? Интересни графики и непълни или липсващи коментари. Първото което ми направи впечатление е: "малката част от доставките, които се търгуват свободно на спот пазара и не са обвързани с дългосрочни договори". Значи практиката да се подписват дългосрочни договори не е налагана от Газпром, а е масова. Не съм чул да критикуват друг доставчик за това че предлага дългосрочни договори."Газовите пазари в Европа, Азия и САЩ са свързани чрез търговията с LNG" значи високата цена на спотовият пазар не се влияе само от Газпром. Нещо повече от третата графика се вижда цената на азиадскита пазари се вдига и е водеща а европейската я следва. Не може да обвините Газпром че манипулира цените в Азия защото там продава ограничено количество. Просто цената на пазара се вдига и Газпром печели както и всички други търговци. Дори да допуснем Газпром има ресурс да залее пазара и да свали цената защо трябва да го прави? По скоро би трябвало да се очаква да се стреми към ситуация подобна на зимата 20/21 в Азия. Пика в цените със сигурност е бил приятен на много търговци. И на края на е метнат един параграф за ранното запазване на корабите. И какво от това? Как това влияе това та Европа не купува гориво, а Азия купува ?Или просто да лепнем нещо за корабите пък много важно дали има връзка със статията. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години "Върховният съд на ЕС разпореди в понеделник Полша да плаща на Брюксел дневна глоба от 500 000 евро, защото не е затворила голяма въглищна мина към ТЕЦ и опушва съседна Чехия, предаде БГНЕС."Не съм го казвал, но пак ще го повторя: въглищата са по-голямата далавера краткосрочно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар