Електронната търговия в Китай вече реализира над 50% от световните трансакции в интернет, показват данни на Statista.
Онлайн търговията в Китай обаче не спира до тук в развитието си. Според маркетинг кампанията eMarketer експанзията на интернет търговията в страната е значително по-бърза в сравнение с останалата част от света.
За периода 2016-2020 г. делът на онлайн продажбите от общите продажби в Китай е нараснал повече от два пъти – от около 20% до 44%. Социалната търговия, която се основава на социалните мрежи, е основен двигател на този растеж.
За сравнение, във Великобритания и САЩ делът на електронната търговия от общите продажби достига, съответно, 27,5% и 14,5%. В Германия този дял се увеличава с около 50% за периода 2016-2020 г., но достига скромните 11,2%.
Великобритания отдавна изпреварва САЩ, що се отнася до електронната търговия, както и интернет продажбите, съотнесени към населението, сочат още данните. През 2019 г. онлайн продажбите на Острова достигат 2,1 млрд. долара на 1 млн. души население, а в САЩ – 1,8 млрд. долара.
Кризата с коронавируса тласна напред онлайн търговията. Очакванията са, че в Китай ще се отчете сериозен ръст на дела на онлайн продажбите от общите продажби заради пандемията, макар и през 2020 г. страната да не понесе чак толкова голям удар от рестрикциите, въведени в други държави по света за овладяване на ситуацията.