fallback

Новата скрита революция - газификацията на морския транспорт

Газификацията при танкерите набира скорост, но някои експерти смятат, че това не е правилният път, който индустрията трябва да следва

11:14 | 19.11.20 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Увеличаващото се търсене на втечнен природен газ (LNG) сред представителите на сектора на морския транспорт подтиква същите тези компании да се пренасочат от корабите, които използват мазут като основно гориво и могат да превключат на газ, към плавателни съдове, снабдени с двигатели на двойно гориво, които могат да изгарят мазут и LNG, посочват от брокерската компания SSY. 

Към момента в движение са около 43 кораба с двигатели на двойно гориво и приблизително 30 плавателни съда, при които газът е допълнителна опция.

На фона на подобренията, направени по отношение на инфраструктурата за зареждане с LNG, все повече компании, собственици на кораби, се пренасочват към двигателите на двойно гориво.

От SSY посочват, че около 10 броя от всички поръчки на нови танкери, направени досега през годината, се отнасят за кораби с двигатели на двойно гориво. По този начин броят на корабите от този тип, намиращи се в процес на изграждане, достига 55. Тук се включват 3 големи петролни танкера тип VLCC, 9 кораба Suezmax, 22 съда Long Range 2 и 3 със среден обем (MR).

Корабостроителниците в Южна Корея продължават да играят основна роля при тези поръчки. През тази година собствениците на кораби са поръчали танкери с дедуейт (величина за товароподемност на плавателен съд – бел. ред.) от 845 000 тона – като два кораба VLCC и два Suezmax представляват половината от общия дедуейт на поръчките.

В същото време китайските корабостроителници увеличават темпа на производство, приемайки поръчки за 39 кораба с дедуейт от 628 000 тона.

През май класификационната организация Bureau Veritas издаде типово одобрение за двигателите на двойно гориво 12X92DF на швейцарската компания Winterthur Gas & Diesel (WinGD). Понастоящем 12X92DF e най-големият и мощен LNG двигател в света. Първата серия от двигателите в момента се изгражда в заводите на China State Shipbuilding Corporation (CSSC). Те ще задвижват девет ултра големи контейнеровоза (ULCS), собственост на CMA CGM Group, световен лидер в корабоплаването и логистиката.

lng

Двигателят 12X92DF. Снимка: WinGD

Двигателят е с дължина 22,7 метра, височина 16 метра, тежи около 2140 тона, а мощността му е 63840 киловата. Той е снабден с интелигентна система за управление и контрол от ново поколение, включваща функции за ранно предупреждение и онлайн диагностика.

„В света се случва изключително бърза промяна на горивната база на корабите - морският транспорт се газифицира“, изтъква Боян Рашев, водещ експерт по управление на околната среда в България, в публикация във Facebook. „Около 10% от поръчките за нови танкери през 2020 г. (55 броя) са за машини на втечнен природен газ (LNG dual fuel), които могат да работят и на мазут (като резервно гориво)“, допълва той.

По негово мнение масовото изграждане на терминали за втечнен природен газ и ниската цена на горивото правят възможно евтиното зареждане на корабите на много места по света.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:04 | 13.09.22 г.
fallback