Опустошенията, които коронавирусът причини по света, трудно биха могли да бъдат количествено определени. Наред с броя на хората, изгубили своя живот заради заразата, глобалната икономика се изправя пред изпитание, докато цели индустрии се разпадат. Туризмът понесе един от най-тежките удари, като здравната криза засегна поминъка на милиони хора. Докато се изчислява корпоративната „касапница“, някои цифри се открояват и показват колко дълбока е кризата в тази индустрия, пише Wall Street Journal.
Необходими са цели шест години на авиокомпаниите, за да се възстановят от терористичните атаки от 11 септември 2001 г., но щетите, причинени от разпространението на COVID-19, са значително по-големи от онези и съответно ще трябва повече време на индустрията, за да си стъпи отново на краката.
След 11 септември беше ясно какви поправки трябва да се направят – заключени и подсилени врати на пилотската кабина, засилена проверка на летищата, проверка на потенциално опасни пътници. В момента обаче все още не е ясно какви мерки трябва да се въведат след здравната криза, която продължава да тресе света.
Всички ли ще носим маски в самолетите? Ще трябва ли средните седалки да остават празни, както е сега, за да се осигури известно разстояние? Ще имат ли нужда пътниците от здравни карти, доказващи, че имат антитела срещу патогена или са получили ваксина, която все още не съществува?
Най-големият въпрос от всички е кога доверието ще се върне в небето, към летищата, влаковете, автобусите, хотелите и дори към круизните кораби. След терористичните атаки мина доста време: три години преди възстановяването на капацитета на авиокомпаниите. Индустрията реализира кумулативни нетни загуби в периода между 2001 и 2005 г. в размер на 60,6 млрд. долара.
Толкова е понижението по отношение на пътникопотока през летищата в Ню Йорк през последните дни спрямо същия период преди година, според летищните власти в Ню Йорк и Ню Джърси.
Излитанията и кацанията намаляват с 80% до 85%, посочва Рик Котън, изпълнителен директор на летищната администрация в САЩ.
Едно добро число: товарният трафик на летищата „Кенеди“ и „Нюарк“ не е намалял съществено и през последната седмица на март всъщност е нараснал с между 5% и 6%. Все по-често обаче товарите са медицински консумативи, подчертава Котън.
С толкова намалява капацитетът на полетите на авиокомпаниите в световен мащаб към 8 април, измерено по формулата изминати мили-седалки, според данните от графика на OAG, анализирани от PlaneStats. Капацитетът на авиокомпаниите в Северна Америка е спаднал със 72%; този в Европа - с 84%, а в Азия - с 61%.
През май се очаква да има още по-малко полети, като само United съобщи, че за следващия месец е изтеглила 78% от вътрешните си полети и 89% от международните пътувания от разписанията.