Фармацевтичният свят се променя с висока скорост.
Една от основните причини за това е приключилото в понеделник придобиване на американската Shire Plc от Takeda Pharmaceutical Co. на стойност 62 млрд. долара, съобщава Bloomberg.
Тази акция се оказа най-голямото придобиване за 2018 г., превръщайки 237-годишната японска компания в едно от 10-те най-големи фармацевтични дружества и затвърждавайки нейната позиция на американския пазар.
Закупуването на Shire е част от един по-голям процес на сливане в индустрията, който ще позволи на фармацевтичните компании да оцелеят и да се развиват в момент, когато се засилва напрежението от страна на регулациите върху продуктовите цени.
Още в началото на тази година придобиването на биофармацевтичната компания Celgene Corp от американската Bristol-Myers Squibb Co. за 74 млрд. долара успя да задмине постижението на Takeda, което доказва отново голямата динамика в тази индустрия.
След придобиването на Shire японското дружество вече заема 9-а позиция в класацията на най-големите фармацевтични компании от гледна точка на приходите. След приключването на закупуването на Celgene от Bristol-Myers обаче Takeda ще падне с една позиция надолу до 10-о място.
Първата позиция в тази класация принадлежи на Johnson & Johnson, следвана от Roche, Pfitzer, Novartis и Sanofi.
Една от основните причини за решението на японската компания да закупи Shire е достъпът до САЩ – най-големияHow Takeda's $62 Billion Shire Deal Reshapes Pharma World пазар за фармацевтични продукти в света.
Япония вече не е подходящо място за развитие на подобен тип бизнес заради отрицателния прираст на населението и регулаторния натиск върху цените на лекарствата.
Takeda е разработила сценарий за потенциални продажби за 10 млрд. долара в усилията си да редуцира своя растящ дълг.
Главният изпълнителен директор на компанията Кристоф Вебер заяви в понеделник, че инвеститорите могат да очакват продажба на активи през тази година. Компанията търси да освободи второстепенните си звена в онези страни, където разполага с относително малък пазарен дял.