Европейците ценят компаниите, имащи персонално отношение към служителите си, и се надяват да получават заплатите си в технологични дружества и автомобилни концерни. Това сочат данните на ново изследване, проведено сред европейски студенти, което беше публикувано от изследователската и консултантска компания Universum, пише CNN.
Според публикуваните данни студентите са готови да работят в технологичния сектор, а компании като Amazon, Samsung и Huawei се нареждат сред най-предпочитаните от тях.
“Големите технологични дружества предоставят атрактивната комбинация от динамична работна среда и престиж”, посочва Клаудия Татанели, председател на стратегическия консултативен съвет на Universum.
За студентите, изучаващи бизнес, една технологична компания отново изпреварва останалите - Google се нарежда на челно място сред желаните от тях работни места за седма поредна година.
Личното отношение към служителите е едно от основните търсения на студентите, отбелязва още Татанели.
“Можеш ли да бъдеш себе си на работа? Можеш ли да говориш свободно за предпочитанията си? Става въпрос за това да бъдеш уважаван на работното място, а не само за онова, с което може служител да допринесе за него”, отбелязва тя.
“В последните 5 години няма компания, която да не се е опитала да продаде културата към служителите си”, допълва Татанели.
Автомобилните производители също се нареждат на челни места сред компаниите, в които студентите, изучаващи IT специалности, искат да работят. Volvo например се представя доста добре, нареждайки се на 28-о място сред избор от 54 компании.
“Ако си инженер, то времето е правилно да работиш в автомобилната индустрия”, смята Татанели.
“Компании като Volvo са социално ориентирани организации, които ценят етичността и доверието, а именно това са ключовите двигатели за студентите днес, когато избират мястото, на което да работят”, добавя тя.
Изследването на Universum е проведено сред близо 200 хил. студенти, изучаващи бизнес, инженерни и IT специалности в държавите, нареждащи се сред 12-те най-големи европейски икономики.