Водата е сред най-ценните ресурси на планетата, но бизнесът сякаш често подценява значението й. Напоследък обаче все повече компании започват да осъзнават истинската стойност на водата отвъд паричната. В един свят, който е все по-жаден, водата означава бизнес, пише Arabian Gazette.
В периода между 2011 и 2014 г. бизнесът е похарчил над 84 млрд. долара в глобален мащаб, за да подобри управлението на водните ресурси. Много компании включват политиките за пестене на вода в бизнес стратегиите си. Фирми, които вече са го направили, отчитат до 40% намаление на разходите в резултат на това.
Много държави в Близкия изток, включително Саудитска Арабия и Обединените арабски емирства (ОАЕ) са изправени пред истински предизвикателства с водата. В тези сухи райони подземните и повърхностните води намаляват заради ръста на населението и климатичните изменения.
Проблемът с потреблението на вода се усложнява от разрастващата се индустрия в Близкия изток. Според проучване на IHS секторът на отбраната, химическата промишленост, производството на автомобили и енергийният сектор са сред най-бързо растящите в ОАЕ и Саудитска Арабия. Очаква се общите разходи за отбрана в Близкия изток и Северна Африка да достигнат 920 млрд. долара през следващото десетилетие, а в енергийния сектор да бъдат инвестирани около 350 млрд. долара. Допълнителните инвестиции са важни за икономиката, но ще окажат засилен натиск върху водните ресурси в дългосрочен план.