Според доклад на компанията за дигитална реклама Criteo 30% от онлайн търговията вече се случва на мобилни устройства. Степента, до която онлайн купувачите са възприели мобилната технология, варира сериозно в различните държави и региони.
Купувачите в Източна Азия правят почти половината от онлайн покупките си чрез мобилните си телефони и таблети, докато хората в САЩ и други западни държави това важи за едва четвърт от поръчките.
Интересно е да се отбележи, че азиатските потребители също така се различават помежду си по отношение на предпочитаните устройства. Таблетите и смартфоните отговарят за приблизително същия дял от онлайн поръчките в повечето пазари по света, докато в Азия потребителите пазаруват почти само от смартфоните си. Това вероятно се дължи на огромната популярност на фаблетите в Азия (хибрид между смартфон и таблет - бел. ред.) Очаква се този тренд да увеличи покупките и в други региони на света в бъдеще.