Всеки един инвеститор или потенциален такъв си задава основния въпрос: „Как да оценя правилно инвестиционните възможности?“. Да предскажеш накъде ще тръгне цял един пазар е изключително трудна задава, всеки го знае. Затова мислете макро, за да съумеете да инвестирате успешно микро.
Такъв съвет даде по време на закрит дискусионен панел с представители на международни финансови медии, сред които и Investor.bg, фонд мениджърът с ресор глобални капиталови пазари в компанията за управление на активи Schroder ISF Иън Кели.
Експертът представи пред аудиторията възгледите на компанията относно един от най-важните елементи на успешното инвестиране – правилният подход за максимизиране на доходността.
„Имаме ли балон? Обемът на желаещите да присъстват в тази аудитория го показва. Предсказването на пазара и това дали той се намира в балон е прекалено трудно, знаете това много добре. Всеки, който прави прогнози, греши. Ключовият момент е правилната диверсификация на риска“, отбелязва Кели.
Иън Кели е част от Schroders от 2007 г. – годината, предшестваща тази на големия срив на световните пазари, който и до момента влияе върху възстановяването на глобалната икономика. Самият Кели изтъква, че възможността да наблюдава отблизо всички процеси, задвижвали пазарите в последните години, „ме прави уверен в нагласата си, че въпреки всичко пазарите ще стават все по-стабилни“.
„Приятели ме питат в какво да инвестират, какви акции да купят. Да предскажеш накъде ще тръгне цял един пазар е изключително трудна задава, всеки го знае. Стратегията е много проста – мислете макро, за да съумеете да инвестирате успешно микро. По-широкият поглед винаги дава по-добри позиции“, посочва фонд мениджърът.
„Моят съвет е да се концентрирате в евтините акции. Всеки иска да притежава Amazon и Google, но истинските най-успешни инвеститори наблюдават малките компании“, коментира още Кели.
От позицията си на наблюдател отблизо на капиталовия пазар във Великобритания фонд мениджърът в Schroders посъветва всички представители на медиите в залата да инвестират и в „пропадащи гиганти“. Като такъв Кели определи веригата супермаркети Tesco, която отчита изключително лошо представяне от началото на 2014 г.