Unilever ще се сбогува със звеното си за производство на сосове, сред чиито брандове са Ragu и сосовете за паста Bertolli, на японския хранителен концерн Mizakan Group. Договорената сума е 2,15 млрд. долара, съобщи Bloomberg.
От агенцията отбелязват, че Unilever, производител на козметичните продукти с марка Dove, постепенно започва да се отървава от своите хранителни брандове.
Компанията ще се посвети на пазара на козметични продукти и продава звената си, опериращи на по-бавно развиващия се пазар на хранителни продукти, потвърждава и изпълнителният директор на Unilever Пол Полман в специално прессъобщение, разпространено по повод сделката.
Сосовете на Ragu са едни от най-продаваните в САЩ, които реално помагат и за популяризирането на италианската кухня отвъд Океана. Заедно с Bertolli двата бранда генерират около 600 млн. долара приходи от продажби всяка година.
За Mizlan това е най-голямата сделка, реализирана до този момент. Тя дава възможност за навлизане на пазара в Северна Америка. Компанията е създадена през 1804 година и първоначално е произвеждала оцет от остатъчните продукти при производството на саке.
Ръководството на японската компания вече търси начини за разширение и излизане на чужди пазари, за да преодолее намаляването на населението на Япония.