fallback

Бразилия изкушава веригите за бързо хранене

Най-големият пазар в Южна Америка отчита годишни продажби в сектора от над 20 млрд. долара

21:26 | 08.11.13 г.

Световните вериги за бързо хранене, в това число и гигантът McDonald's, се включват в битката за най-големият пазар в Латинска Америка – Бразилия, в опит да подобрят позициите си.

Бразилия отчита бърз растеж в търсенето на бързо храни през последните пет години, като според оценки на експерти продажбите в сектора ще достигат 50 млрд. бразилски реала (21,7 млрд. долара) през 2013 г. Сумата ще нарасне с около 82% спрямо резултата от 2008 г.

Процъфтяването на бразилската средна класа допринесе за повишаването на популярността на заведенията за бързо хранене. Според изчисленията на Mintel един на всеки десет бразилци се храни във веригите за бързо хранене поне веднъж дневно.

"Основните фактори за това са плановете за разширяване на големите вериги, които целят навлизането на повече продукти с добавена стойност към нововъзникващата средна класа, особено в региони като североизточната част на страната", посочи старши анализаторът в Mintel Жан Manuel Гонзалвес, цитиран от CNBC.

Въпреки че McDonald's притежава най-развитата мрежа от заведения със своите 1 308 ресторанта, съществуват още около 386 000 независими заведения, което прави трудно бързото разширяване на хранителните гиганти.

Гонзалвес предупреди, че заведенията за бързо хранене са изправени и пред други големи предизвикателства.

"Освен по-предизвикателната дистрибуторската мрежа, има и силни регионални вкусови предпочитания, особено за пикантните вкусове", посочи експертът.

Въпреки увеличаващата се средна класа обаче все още има голям брой бедни потребители, които рядко прибягват до храненето във веригите за бързо хранене.

"Предизвикателството пред заведенията за бързо хранене остава привличането на нови потребители от по-ниските икономически групи", се казва още в доклада.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:52 | 14.09.22 г.
fallback