Американските индустриални компании се обръщат към Москва. Във време на слаб икономически растеж на САЩ, забавяне на китайската икономика и рецесия в много от европейските държави Русия привлича все по-голямо внимание като потенциален растящ пазар за американските производители, пише CNBC.
Русия, която през август се присъедини към Световната търговска организация (СТО), съставлява само 1% от американската външна търговия. Разходите за инфраструктура в страната постоянно се увеличават, а засилващата се средна класа търси все повече стоки, които американското производство би могло да й осигури.
Износът на САЩ за Русия се е повишил с близо 30 на сто през първите осем месеца на годината и се очаква до края на тази година да достигне 10 млрд. долара. Това е почти пет пъти спрямо износа отпреди десетилетие.
След като Москва се присъедини към СТО, редица големи компании засилиха инвестициите си във федерацията, защото очакват добра възможност за разширяване на пазарите.
Русия освен това все повече измества Китай като водещ пазар на американските компании, тъй като бизнесът в САЩ е все по-малко оптимистичен за китайския пазар.
Естествено, американският бизнес е наясно и какви спънки може да очаква – корупция, интереси на олигархията и ненадеждно върховенство на закона.
Затова и мултинационалните компании остават предпазливи. Prologis например през 2005 г. излезе от руския пазар поради така очертаните спънки и проблеми и няма намерение да се завръща. Поне засега.