fallback

Добрите времена за автопроизводителите се завърнаха

Fiat отчита милиардна печалба, а Renault-Nissan – рекордни продажби на автомобили

17:03 | 01.02.12 г. 1
Автор - снимка
Създател

Италианският автомобилен производител Fiat заедно с американската си компания Chrysler е отчел през миналата година печалба в размер на 2,4 млрд. евро. Общо италианците са отчели приходи в размер на 59,559 млрд. евро – ръст от 66% спрямо 2010 г. (35,88 млрд. евро). По този начин заложените през септември годишни цели са преизпълнени, предаде Ройтерс.

За това най-много допринесе силното последно тримесечие. Само между октомври и декември приходите са били в размер на 19,644 млрд. евро – почти една трета от общите приходи. През същото тримесечие на предходната година италианците са имали приходи в размер на 9,452 млрд. евро, тоест ръстът е в размер на 108%. Печалбата за последното тримесечие на годината е в размер на 765 млн. евро. 

Заради слабото търсене в Европа Fiat-Chrysler понижи прогнозата си за тази година. Трансатлантическата компания разчита на приходи в размер на 75 млрд. евро, съобщи концернът в сряда. Досега целта беше 85 млрд. евро. Освен това собствениците на обикновени акции няма да получат дивиденти за изминалата година. За оптимизъм обаче се погрижи прогнозата на концерна за оперативна печалба, която трябва да е между 3,8 и 4,5 млрд. евро и така да надскочи очакванията на анализаторите. Акциите на компанията се повишиха с повече от 4%.

И при Chrysler горчивото време отмина. Под ръководството на Fiat губещият щатски концерн се върна към рентабилност през 2011 г. Chrysler е спечелил 183 млн. долара след загуба от 652 млн. долара през 2010 година.

На фона на растящи продажби на автомобили, особено на ключовия роден пазар, бизнесът от няколко месеца върви напред. Приходите скачат с 31% до 55 млрд. долара. „Концернът е в перфектен ред", заяви главният изпълнителен директор Серджо Маркионе в сряда. „Ние сме горди с работата, която извършихме“.

По-специално последното тримесечие е ослепително с печалба от 225 млн. долара. Дълговете намаляват драстично, пазарният дял в САЩ по данни на компанията е нараснал от 9,2 до 10,5 процента. В родината си концернът е продал 1,4 млн. автомобили под марките Chrysler, Dodge, Jeep и Ram. В световен мащаб броят на доставените превозни средства е нараснал от 1,6 до 2 млн.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:17 | 11.09.22 г.
fallback