fallback

BMW печели битката срещу Daimler и Audi

С нов ръст на продажбите от 17,8% BMW все по-силно се налага срещу конкурентите си

17:57 | 07.07.11 г.
Автор - снимка
Създател

Снимка: BMW

Автоконцерните BMW и Audi продължават битката за най-успешен баварски производител в премийния сегмент. Що се отнася до продажбите през първото полугодие на 2011 г., мюнхенците са малко по-напред. Както заявиха от BMW в прессъобщение, продажбите на концерна в световен мащаб са се увеличили със 17,8% до 689 750 коли. Конкурентът със седалище в Инголщад - Audi, отбелязва ръст от 17,7% с продадени 652 940 автомобила, пише германският бизнес всекидневник Handelsblatt.

И двете компании твърдят, че са отчели рекорди в продажбите. Докато Ян Робъртсън, член на Надзорния съвет на BMW, обяви, че концернът очаква по-слаб ръст за второто полугодие, Audi иска да подсили традиционно по-слабите последни тримесечия със специално разработените за Европа модели A6 Avant и Audi Q3.

Най-големият единичен пазар за BMW през първите шест месеца на годината е Германия с почти 150 000 продадени коли, следвана от САЩ (143 521 коли) и Китай с (121 614 коли). Audi е продал в Китай 140 699 коли - доста повече от продажбите в родната Германия - 125 091 единици. 

Още във вторник и конкурентът Mercedes обяви рекордни числа при продажбите си. Daimler е успял да продаде, преди всичко благодарение на бума в продажбите в развиващите се страни, рекорден брой коли. От януари до края на юни щутгартците са продали 665 332 автомобила от марките Mercedes-Benz, Smart, AMG и Maybach, с 9,5% повече от преди година. 

Колите от горния клас са били търсени и през юни преди всичко на развиващите се пазари като Китай, Индия и Русия, докато продажбите в Германия отчитат лек спад.

В Daimler са убедени, че целта да бъдат продадени повече от 1,3 млн. коли за годината ще бъде изпълнена. "И през второто тримесечие ще отбележим ръст спрямо същия период на миналата година", казва председателят на Надзорния съвет Йоахим Шмид. През юни обаче ръстът в продажбите от 6,5% е бил по-слаб от този в предните месеци. В началото на годината базираният в Щутгарт концерн отчиташе двуцифрен растеж.

От основната си марка Mercedes-Benz компанията е продала 610 531 коли, което е растеж от 9,7%. Особено висок ръст щутгартци са отчели в Китай, където нарастването е с повече от 50% до 92 174 автомобила. Шмид уточнява, че до 2015 компанията иска да продава по 300 000 автомобила в Народната република.

И на други развиващи се пазари, като Русия, Индия и Бразилия, Mercedes отчита стабилен ръст. По-слаби са резултатите на наложени пазари - в САЩ Mercedes е продал със 7% повече коли, а в Германия, с продажбата на почти 123 000 автомобила, не е отчетен нито ръст, нито спад.

В двигатели на ръста са се превърнали лимузините от C- и S-класата, както и джиповете. И малкият Smart също се е радвал на добро търсене - продажбите на двуседалковия автомобил са скочили за първите шест месеца на годината с 8 на сто до 54 801 автомобила.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:48 | 09.09.22 г.
fallback