fallback

ЕК организира кампания за популяризиране на електромобилите

Бюджетът на проекта възлиза на 42 млн. евро, от които Европейският съюз ще осигури 24 милиона евро

14:08 | 04.04.11 г.
Автор - снимка
Създател

Европейската комисия (ЕК) постави началото на 4-годишна инициатива за популяризиране на електромобилите в цяла Европа. В нея участват 42-ма партньори, сред които индустриални компании и автомобилни производители, дружества за комунални услуги, общини, университети, технологични и изследователски институти. Те ще предоставят, обменят и разширяват своето ноу-хау в избрани региони на Европа.

„Електромобилността ще има важен принос за намаляването на емисиите от въглероден диоксид, а Green eMotion има за цел да осигури бърз успех на електрическите автомобили”, заяви Сийм Калас – вицепрезидент на Европейската комисия (ЕК) и комисар по транспорта, съобщиха от Green eMotion.

Бюджетът на проекта възлиза на 42 млн. евро, от които Европейският съюз ще осигури 24 милиона евро.

Ключов момент е разработването на европейски процеси, стандарти и IT решения, които да осигурят на потребителите лесен и непрекъснат достъп до зарядната инфраструктура и свързаните с нея услуги на територията на ЕС.

В Дания – страната с най-голям дял на произведена електроенергия от вятър, автомобилните вносители очакват в рамките на тази година вече да се движат по пътищата около 2000 електромобила. Същевременно в Копенхаген, Борнхолм и Малмьо да бъдат монтирани общо 2000 обществени и полуобществени зарядни станции.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:02 | 11.09.22 г.
fallback