fallback

Аутсорсингът набира скорост след кризата

Много от клиентите смятат да подновят аутсорсинг проекти, замразени заради кризата, или да разширят мащаба на проектите

17:01 | 14.07.10 г.
Автор - снимка
Създател

Аутсорсинг пазарът отбелязва ръст в дейността с възстановяването на глобалната икономика от кризата през 2009 г. Офшоринг проектите (аутсорсинг към чуждестранни локации, бел.ред.), които бяха запланувани преди кризата, но бяха отложени поради финансови или стратегически причини, сега отново набират скорост, казва Ананд Рамеш, директор Проучвания в Everest Research Institute, част от консултантската компания Everest Group.

Клиентите в САЩ и в други локации, които обръщат по-голямо внимание на възможностите за понижение на разходите след рецесията, планират да аутсорснат към чуждестранни локации по-голям обем от работа, която преди това беше аутсорсвана към изпълнителни в техните страни.

Също така компании, които досега не са се възползвали от офшоринг услуги, сега планират аутсосинг към по-евтини локации като Индия и Филипините, добавя той, цитиран в доклад на компанията. С времето се е повишило и доверието към изпълнители в страни като Индия.

Приблизително 75% от малките и средни, както и 90% от големите предприятия, които вече ползват аутсорсинг услуги, смятат да изнесат още дейности с еквивалент от над 500 работни места на пълен работен ден през следващите две години.

Като малки ползватели на аутсорсинг услуги от Everest определят компании, които вече имат над 500 изнесени работни места, средни са с до 2 500, а големи – над 2 500 изнесени работни места.

Редица анализатори прогнозират ръст на офшоринг бизнеса. Судин Апте, главен анализатор от Forrester Research, също потвърждава, че голяма част от офшоринг бизнеса, който бе забавен заради рецесията, сега за завръща. Въпреки това все още липсват големи сделки.

Също така това подобрение на средата вероятно ще доведе до повишено търсене на кадри в страни като Индия, което ще повиши разходите. Компаниите в Индия например започнаха да наемат служители отново, като страната продължава да бъде основната офшоринг локация.

Над 70% от компаниите, които планират да изнесат част от своята дейност, смятат да ползват изпълнителни от Индия. Други две основни локации са Филипните и Китай.

Офшоринг пазарът на Китай разчита основно на клиенти от съседните страни като Южна Корея и Япония, казва Рамеш. Броят на клиентите от САЩ, които изнасят бизнес към Китай, е много малък, като мащабът на тяхната дейност, която бива изнесена, също е ограничен.

Малайзия, Бразилия и Мексико също са локации, които фигурират в плановете на компаниите, които смятат да изнасят дейност.

Въпреки това компаниите се стремят да разпределят риска и може да не изнесат целия обем от работа, който имат, към Индия.

Клиентите все повече обръщат поглед към алтернативни локации в Азия, Латинска и Централна Америка, както и в Източна Европа, сочи докладът на Everest.

Сред факторите, които движат тези тенденции, са диверсификация на риска, нуждата от специални квалификации или конкретни езици, регулаторни изисквания и часови зони за нуждите на дадени услуги.

Около 60% от аутсорсинг бизнеса в Индия идва от САЩ, следвани от Великобритания с 15%.

Успоредно на плановете за разширение на офшоринг дейностите, компаниите се стремят и към аутсорсинг към по-близки дестинации като Латинска Америка за американските бизнеси. Факторите за това са различни от тези при офшоринга, който е провокиран главно от търсенето на по-ниски разходи и възможността за икономии от мащаба, казва Рамеш.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:40 | 13.09.22 г.
fallback