fallback

Световното първенство срещу световния бизнес 1:0

От петък шефовете от двете страни на Атлантика свикват с очаквания едномесечен спад на производителността, който съпътства всяко световно първенство по футбол

18:08 | 14.06.10 г. 2
Автор - снимка
Създател

Победителят от световното първенство по футбол няма да стане известен до юли, но вече има определени губещи – шефовете, пише Wall Street Journal.

От петък шефовете от двете страни на Атлантика свикват с очаквания едномесечен спад на производителността, който съпътства всяко световно първенство по футбол. Шампионатът продължава повече от четири седмици, като много мачове ще се играят по средата на работния ден, както в САЩ, така и в Европа.

В страни, които традиционно са обсебени от футбола, като Обединеното кралство, много компании дори не се опитват да забранят гледането на мачове в работно време. Много бизнеси позволяват това или променят работния график така, че да не пречи на футболната страст на служителите им.

В Парагвай пък президентът Фернандо Луго издаде декрет, с който даде право на работещите в публичния сектор да не ходят на работа в понеделник следобед, за да могат да гледат мача между Парагвай и Италия.

При миналите първенства бизнесът в САЩ до голяма степен беше имунизиран срещу футболната мания, но тази година нарастващата популярност на традиционния футбол отвъд океана за пръв път „открадна“ първите часове работно време от много американски бизнеси в петък. Тогава националният отбор на страната игра срещу Англия.

Във Великобритания загубата на продуктивност, дължаща се на Световното първенство, се оценява на около 1 млрд. британски лири, показва анализ на Chartered Management Institute. Според изследване на PricewaterhouseCoopers малко повече от половината от работещите мъже и 21% от работещите дами на Острова възнамеряват да гледат мачовете от първенството, независимо дали се излъчват в работно време или не.

Asda, британското подразделение на Wal-Mart Stores, дава на служителите си възможността да си вземат "Safari Sabbatical," неплатен отпуск за две седмици, ако искат да пътуват до Южна Африка, за да подкрепят националния отбор на страната.

Компанията ще позволи на работниците и да разменят работни смени, както и да си взимат по-големи обедни почивки или да си взимат по няколко почивни дни, за да гледат мачовете по телевизията. Мениджърите на компанията са обещали също да оставят всички телевизори, изложени по щандовете на Asda включени на програмата на първенството, така че служителите да могат да хвърлят по едно око на резултата, докато изпълняват служебните си задължения.

„Имаме доверие на нашите колеги, които съвестно изпълняват задълженията си, докато следят с едно око резултата“, казва говорител на Asda, която има повече от 170 хил. служители в 376 търговски обекта във Великобритания.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:22 | 14.09.22 г.
fallback