Търговците на дребно в САЩ се готвят за най-силния сезон на пазаруване преди новия старт на учебната година в историята, тъй като инфлацията вдига цените на дрехи и консумативите и повече ученици се завръщат към класните стаи след две години прекъсване заради пандемията, показва прогноза на Deloitte.
Очаква се разходите да скочат с 5,8% до 34,4 млрд. долара тази година, заяви Deloitte в четвъртък, цитирайки онлайн проучване сред 1200 родители на деца в училищна възраст в САЩ.
Силната прогноза е положителен сигнал за индустрията с търговия на дребно, чиито перспективи поеха удар от намаляването на американската покупателна сила в резултат на нарасналите цени на бензина и храните.
Макар че едно на всеки три домакинства казва, че са в по-лошо финансово състояние от миналата година, според проучването, очаква се средните разходи на ученик все пак да се повишат с 8% до 661 долара. Данните представляват повишение от 27% спрямо предпандемичните нива.
„Хората разчитат на спестяванията си. Виждаме и хора, които посягат към кредити“, казва Стивън Роджърс, управляващ директор на Consumer Industry Center на Deloitte.
Данни на Mastercard SpendingPulse миналия месец също показаха силни продажби на дребно при пазаруването за училище с прогнозиран растеж от 7,5%. Mastercard очаква универсалните магазини да бъдат големите победители този сезон благодарение на възстановяване на трафика в магазините.
Според Delotte пазаруването от физически магазини ще формира почти половината разходи от това, което обикновено се превръща във второто по-големина събитие за пазаруване след коледния сезон. Онлайн покупките пък ще отбележат забавяне на фона на бързия ръст през пандемията.
Очаква се сезонът за пазар преди училище да се случи по-рано от обикновено, добавя Deloitte, тъй като потребителите бързат да купят продукти, страхувайки се, че прекъсванията в снабдителните вериги могат да ограничат предлагането.
„Търговците на дребно определено имат много повече по рафтовете в сравнение със същия период на миналата година“, казва ръководителят на Deloitte Insights Род Сайдс.