fallback

Омикрон вариантът накара P&G да повиши прогнозата за приходите си

Потребителите отново търсят много препарати за почистване на дома, а това подкрепя резултатите на компанията

16:57 | 19.01.22 г.

Компанията за потребителски стоки Procter & Gamble надмина прогнозите за тримесечните си приходи от продажби, подкрепена от по-високите цени и възобновяващото се търсене на продукти за почистване заради ръста на броя на случаите на Covid-19, предава Ройтерс.

Цената на акциите на P&G нарасна с 1,8% преди началото на борсовия ден, след като компанията повиши прогнозата за ръста на годишните си органични приходи от продажби до 4-5% спрямо 2-4% по-рано.

P&G заяви, че продажбите на подразделението ѝ за продукти за дома – най-големия сегмент в компанията, в който попадат брандове като Tide и Mr. Clean, са се повишили със 7% през второто тримесечие на годишна база. Причина за това е бързото разпространение на омикрон варианта на коронавируса от края на миналата година, което накара потребителите отново да се запасят с препарати и продукти за почистване на различни повърхности.

Общите нетни приходи от продажби са нараснали с 6% до 20,95 млрд. долара през тримесечието на годишна база, също подкрепени от увеличенията на цените, които компанията въведе миналата година, за да се справи с по-високите разходи за суровини и с транспортните разходи. Средната прогноза на анализаторите беше за 20,34 млрд. долара приходи по данни на Refinitiv.

P&G заяви, че сега очаква да понесе удар в размер на 2,8 млрд. долара, свързан с разходите за транспорт и суровини, през настоящата фискална година спрямо по-ранна прогноза за 2,3 млрд. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:35 | 09.09.22 г.
fallback