Компанията за потребителски стоки Procter & Gamble надмина прогнозите за тримесечните си приходи от продажби, подкрепена от по-високите цени и възобновяващото се търсене на продукти за почистване заради ръста на броя на случаите на Covid-19, предава Ройтерс.
Цената на акциите на P&G нарасна с 1,8% преди началото на борсовия ден, след като компанията повиши прогнозата за ръста на годишните си органични приходи от продажби до 4-5% спрямо 2-4% по-рано.
P&G заяви, че продажбите на подразделението ѝ за продукти за дома – най-големия сегмент в компанията, в който попадат брандове като Tide и Mr. Clean, са се повишили със 7% през второто тримесечие на годишна база. Причина за това е бързото разпространение на омикрон варианта на коронавируса от края на миналата година, което накара потребителите отново да се запасят с препарати и продукти за почистване на различни повърхности.
Общите нетни приходи от продажби са нараснали с 6% до 20,95 млрд. долара през тримесечието на годишна база, също подкрепени от увеличенията на цените, които компанията въведе миналата година, за да се справи с по-високите разходи за суровини и с транспортните разходи. Средната прогноза на анализаторите беше за 20,34 млрд. долара приходи по данни на Refinitiv.
P&G заяви, че сега очаква да понесе удар в размер на 2,8 млрд. долара, свързан с разходите за транспорт и суровини, през настоящата фискална година спрямо по-ранна прогноза за 2,3 млрд. долара.