Преди пандемията British Airways имаше приходи от 1 млрд. долара годишно, изпълнявайки полети между "Хийтроу" и нюйоркското летище JFK, пише Bloomberg. Сега авиокомпанията ще може отново да се възползва от печелившата дестинация - 18 месеца след началото на пандемията коридорът отново е отворен за европейците.
British Airways ще има конкуренция в привличането на пасажери - от базираната на "Хийтроу" Virgin Atlantic, както и от Air France KLM и Lufthansa, базирани на континента. От своя страна американската United Airways планира да разшири присъствието си в Европа с полети до Берген (Норвегия) и Палма де Майорка.
На този етап BA ще възстанови своите полети шест пъти в седмицата до JFK, по-късно през зимата планира и полети до "Нюарк Либърти". Очакванията са полетите да бъдат изпълнени от Boeing 777, който е много по-ефективен от преди използваните Boeing 747 Jumbo.
Това е значима крачка за възобновяване на полетите до далечни дестинации, макар че полетите, които ще бъдат възобновени от 8 ноември, няма да бъдат същите, както преди пандемията, посочва още агенцията.
Търсенето на този етап е слабо, защото на борда (и на територията на САЩ) ще бъдат допускани единствено напълно ваксинирани пасажери с негативен PCR тест. Корпоративният свят все още ограничава ненужните пътувания и авиокомпаниите ще могат да разчитат на туристическите пътувания.
През ноември Lufthansa ще възстанови към 200 полета седмично до 17 дестинации в САЩ, сред които и Ню Йорк.
Според Международната агенция по въздушен транспорт (IATA) отварянето на границите на САЩ за европейските граници е добър сигнал. В момента много държави поддържат ограниченията, защото следват техния пример. Но в същото време европейците се допускат отново в САЩ на фона на растящите случаи на коронавируса в Европа.
Германия например отчита рекордна заболеваемост в последните дни и много държави отново връщат ограниченията.