fallback

Mondelez купува Chipita за 2 млрд. долара

Сделката ще бъде финансирана с комбинация от нов дълг и пари

21:37 | 26.05.21 г. 1
Автор - снимка
Създател

Mondelez International Inc., призводителят на пакетирани храни, известен с марката Oreo, ще купи европейската компания Chipita SA за сумата от 2 млрд. долара, съобщава Bloomberg.

Chipita записа близо 580 млн. долара приходи през 2020 г. и се радва на доказана история на последователен растеж от портфолиото си марки кроасани и печива, посочват от Mondelez в изявление. За базирания в Гърция производител на кроасаните Chipicao работят 5100 души в 13 завода. Негови продукти се доставят в над 50 държави.

Mondelez ще финансира придобиването с комбинация от нов дълг и пари в брой. Компанията очаква покупката незабавно да окаже ефект върху растежа на печалбата.

Сделката увеличава присъствието на Mondelez на пазара на снаксове и то по време на пандемия, която засили търсенето на пакетирани продукти. Компанията заяви също така, че значително ще увеличи присъствието си на пазара в Централна и Източна Европа.

Продажбите на Mondelez записаха ръст през 2020 г. след години на отрицателен или стагниращ растеж и сега компанията търси нови източници на приходи. През март обяви, че купува британската фирма за спортни храни Grenade за 200 млн. паунда (283 млн. долара). Миналата година пък се съгласи да купе канадският производител на браунита Give & Go Prepared Foods Corp. за 1,2 млрд. долара.

Акциите на Mondelez поевтиняват леко с 0,2% към 21:30 ч. българско време на пазара в Ню Йорк. До вторник обаче те записват ръст с 9% от началото на годината.

През последните години водещите компании в хранително-вкусувата промишленост придобиват по-малки конкуренти, отказвайки се в същото време от неосновни активи. Unilever продаде бизнеса си с маргарини и продукти за мазане през 2018 г. и след това купи малки като Tazo, Sundial Brands, Carver Korea, както и бранда за здравословни храни Graze, холандският производител на месни заместители Vegetarian Butcher и румънски производител на сладолед.

Най-голямата компания за храни в света Nestle SA също продаде американското си звено за сладкарски изделия, опитвайки да се фокусира върху по-здравословни продукти. Също така компанията разширява бизнеса си за кафе.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:37 | 14.09.22 г.
fallback