Най-голямата в света верига за бързо хранене McDonald’s Corp. заяви, че новите елементи от менюто ѝ са ѝ помогнали да надмине очакванията за продажбите в САЩ, докато бизнесът в чужбина е останал нестабилен поради ограниченията на Covid-19.
Подсиленият бизнес за продажби директно на шофьорите (Drive in) и фокусът върху подновяването на менюто са помогнали за увеличаване на продажбите в САЩ въпреки пандемията, поясняват от веригата. През последните месеци McDonald’s представи нови ястия в сътрудничество със знаменитости като музиканта Травис Скот, добави нов хрупкав пилешки сандвич и пусна промоция с пикантни хапки, за да увеличи продажбите, уточнява Wall Street Journal.
Продажбите във вече съществуващи обекти в САЩ, където веригата има около 14 хил. обекта и множество пунктове от типа drive-thru се увеличават с 13,7% през тримесечието до март, надминавайки очакванията на експертите и насърчавайки общия резултат. Международните продажби растат със 7,5% за същия период.
Голяма част от света има по-малък достъп до ваксините срещу Covid-19 от САЩ, поради което ограниченията за хранене навън заради коронавируса остават в сила в много страни. Годишните продажби са се увеличили в Обединеното кралство, Китай, Япония, Канада и Австралия през тримесечието, докато са намалели в Германия и Франция, отчитат от веригата.
McDonald’s отчете приходи в размер на 5,1 милиарда долара за тримесечието, което е с 9% повече от година по-рано и повече от първото тримесечие на 2019 г. Онлайн продажбите и доставките, на които е даден приоритет по време на пандемията, са помогнали за повишаване на продажбите в САЩ.
Компанията тества и програма за лоялност. Starbucks Corp. заяви по-рано тази седмица, че подобна програма е помогнала за възстановяването ѝ след пандемията.
За първото тримесечие коригираната печалба на McDonald’s възлиза на 1,92 долара на акция. Анализаторите, анкетирани от FactSet, очакваха печалба от 1,81 долара на акция. Веригата отчита нетна печалба от 1,54 млрд. долара.
По-силните от очакванията резултати са обявени в момент, когато клиентите все повече се обръщат към бързото хранене. Веригата за бургери вече подсили дигиталния си бизнес преди пандемията, включително осигуряването на възможност за поръчки чрез сензорен екран и повече варианти за доставки по домовете. Това й позволи да запази продажбите, въпреки че затворените помещения за хранене бяха временно затворени по-рано тази година в части от САЩ и извън тях.