fallback

Техническа грешка е оправданието на Uber за забавените екологични бонуси

Миналата година компанията за споделено пътуване въведе бонусна система за водачите на електромобили, но много от тях се оплакват, че плащанията се бавят

13:59 | 11.03.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Американската компания за споделено пътуване Uber Technologies Inc. не е успяла да изплати на някои от своите шофьори специалните бонуси за използване на електрически превозни средства, които са част от мащабен план, разработен миналата година за пускане по улиците на повече електромобили, пише Bloomberg.

Uber обяснява пропуска с техническа грешка като компанията започва да изплаща бонусите, след като Bloomberg Green се свързва с нея.

Говорителят на Uber Лоис ван дер Лаан заяви, че е засегната само „малка група“ от шофьорите на компанията, които използват електромобили, добавяйки, че сега тези лица са получили 110% от дължимите суми. Тя отказва да уточни колко точно шофьори са били „пропуснати“ с бонусите и какъв е размерът на изплатената сума.

Bloomberg Green разговаря с осем шофьори, чиито бонуси са били забавени. След признаването от страна на Uber, на седем от тях сумите са били изплатени. Осмият служител споделя, че все още не е получил своя бонус.

Uber се ангажира да електрифицира изцяло своя автопарк в Северна Америка и Европа до 2030 г. За да си помогне по пътя към постигането на тази цел, компанията обеща през септември миналата година да осигури на шофьорите на електрически превозни средства в САЩ и Канада специален бонус в размер на долар за курс. 

Програмата, наречена „стимул за нулеви емисии“, струва по няколко хиляди долара за щатен шофьор в рамките на една година.

Андре Фортин кара автомобил Tesla на непълно работно време за Uber в Лос Анджелис. Когато на 5 март той изпраща имейл до ръководството на Uber, за да попита за липсващите бонуси, остава с празни ръце, след като получава отговор, че „промоционалните оферти често се колебаят“ и се основават на местни фактори. В крайна сметка Фортин получава своя бонус в размер на 689,70 долара със задна дата на 9. март.

Uber, подобно на други компании за споделено пътуване, е подложена на нарастващ натиск да ограничи своето негативно въздействие върху околната среда. В световен мащаб индустрията използва над 11 милиона автомобила и е отговорна за отделянето на около 60 млн. тона въглероден диоксид всяка година. Това е повече от емисиите, генерирани от страни като Швейцария или Швеция, според BloombergNEF.

Около половината от всички споделени пътувания в САЩ се извършват за сметка на по-чистите видове транспорт, като обществен транспорт, ходене пеша или колоезденето. Междувременно шофьорите в индустрията прекарват около 40% от времето си в автомобила без клиенти, което допълнително увеличава замърсяването от индустрията.

Като цяло, всеки курс в индустрията генерира до около 69% повече емисии, отколкото пътуванията, които са били изместени от него.

За да отговорят на тази нарастващата тревога по темата, както Uber, така и основният ѝ конкурент в САЩ Lyft Inc., направиха големи залози за опазването на околната среда в рамките на миналата година. Lyft се ангажира да помогне на всички шофьори в своята мрежа да преминат към електрически превозни средства до 2030 г. Но компанията предостави оскъдни подробности за това как ще постигне такава мащабна промяна. В момента електромобилите съставляват около 0,3% от автопарка ѝ в САЩ, според BloombergNEF

Когато Uber обяви своя ангажимент за намаляване на емисиите, компанията предложи две специфични финансови награди за шофьорите. Първо, тя пусна услугата Uber Green, при която пътниците могат да поискат да се возят в хибридно или електрическо превозно средство и да платят 1 долар допълнително, като 50 цента от тях отиват за водача. При втория стимул, който е напълно отделен, Uber заяви, че ще плаща на всеки шофьор на електромобил допълнително по 1 долар на курс.

По този начин всеки шофьор на компанията, който управлява електромобил, може да прибави по още долар и половина към всеки свой курс.

Според собствената оценка на Uber годишният бонус може да достигне до над 4000 долара.

Шест месеца по-късно шофьорите на Uber съобщават, че изплащането на бонусите не е редовно. Те посочват, че пътниците рядко избират опцията Uber Green. Според тях все ще малко клиенти знаят за тази опция, тъй като тя е трудно откриваема в приложението.

Все пак остава неясно дали стимулът ще насърчи повечето шофьори на Uber, използващи автомобили с двигатели с вътрешно горене, да преминат към по-екологични превозни средства. В крайна сметка, проучване на The Rideshare Guy установява, че шофьорите на Uber и Lyft заработват по около 13 долара на час след приспадане на разходите. Това е приблизително същата надница като при земеделските работници и готвачите в заведенията за бързо хранене, според изчисления на статистическата служба за пазара на труда.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:59 | 14.09.22 г.
fallback