Ръководителите на базираната в Уисконсин компания Oshkosh Corp. са предупредили инвеститорите, че им липсва опит в изграждането на електрически превозни средства няколко месеца преди концернът да спечели изгоден договор за изграждане на екологични автомобили за Американските пощи (USPS), съобщава Bloomberg.
Oshkosh, която е специализирана в производството на тежкотоварни и военни превозни средства, посочва още през ноември, че „може би няма опит или ресурси“, за да се конкурира, докато автомобилните производители насочват фокуса си към електромобилите. Но в обръщението си към инвеститорите от януари и отново след спечелването на 10-годишния договор за осигуряване на нови превозни средства за USPS на стойност 6 млрд. долара, компанията заяви, че нейните автомобили могат да използват всякакъв тип двигател и да бъдат преоборудвани с батерии.
Това може да засили критиките срещу USPS, след като компанията избра Oshkosh вместо производителя на електрически автомобили Workhorse Group Inc. за изпълнител на поръчката, дори след като президентът на САЩ Джо Байдън нареди цялостна електрификация на федералния флот.
Генералният директор на американската пощенска служба Луис Деджой заяви пред Конгреса след възлагането на поръчката, че се очаква само 10% от флота на USPS да бъде електрифициран – като този дял, според него, може да нарасне, ако бъдат осигурени допълнителни 3-4 млрд. долара.
Деджой посочи, че допълнителното финансиране ще помогне на USPS да електрифицира „всяко превозно средство“.
Договорът между USPS и Oshkosh предвижда изграждането на 50 000 до 165 000 превозни средства през следващите 10 години. Споразумението ще осигури 482 млн. долара за завършване на проекта и подготовка на фабриката, където ще се изграждат автомобилите, съобщават от пощенската служба.
Тези, които подкрепят решението на USPS, казват, че е наложително да се заменят по-старите пощенски превозни средства заради нарастващи разходи за поддръжка.
Oshkosh, която разполага с 14 000 работници, е основана през 1917 г. и е утвърден производител на военно оборудване, както и на коли със специално предназначение и бетоновози.
Workhorse, от своя страна, е основана през 2007 г. и оперира със 130 служители. До момента тя е доставила около 370 камиона, като предлага още дронове, излитащи от специална конструкция, монтирана към куриерски тежкотоварни автомобили.
„Нашето предложение включва изцяло електрическо превозно средство с нулеви емисии, което използва батерии, както и автомобил с двигател с вътрешно горене с ниски нива на емисии“, посочва на 24 февруари главният оперативен директор на Oshkosh Джон Пфайфър.
През ноември компанията заяви пред инвеститорите, че „много производители“ предвиждат все по-широкото приемане на електрическите превозни средства.
„Възможно е да не разполагаме с експертни познания или ресурси, за да се справим успешно с този натиск от гледна точка на ефективността на разходите или изобщо“, заявяват от компанията, изтъквайки „рисковите фактори“ в своята декларация за годишния финансов отчет към Комисията за ценни книжа и борси в САЩ.
Защитниците на чистата енергия разкритикуваха възлагането на поръчката, като заявиха, че пощенските камиони, с които ще разполага USPS, ще продължат да замърсяват въздуха по улиците в продължение на десетилетия.
В понеделник група демократи от Камарата на представителите предложи пакет в размер на 6 млрд. долара в подкрепа на електрификацията на USPS. Проектозаконът ще изисква поне 75% от новия автопарк на пощенската служба да се състои от електрически превозни средства или от такива, използващи друг тип енергия с нулеви емисии.
Превозните средства на USPS представляват приблизително една трета от целия федерален автопарк.