fallback

JPMorgan разширява потребителския бизнес с дигитална банка във Великобритания

Дебютът ще послужи като модел за разширяване в други страни

17:01 | 27.01.21 г.

JPMorgan Chase & Co. за първи път планира да разшири своя потребителски бизнес извън границите на САЩ, започвайки с дигитална банка за потребители във Великобритания, съобщава Bloomberg.

Базираната в Ню Йорк банка ще започне с мобилна разплащателна сметка за британски клиенти тази година, последвана от пълен набор от продукти, които потенциално включват кредитни карти, ипотеки и заеми, съобщиха започнати източници, пожелали анонимност, цитирани от Bloomberg.

Ако всичко върви добре, дебютът ще послужи като модел за разширяване в други страни, твърдят източниците, които не се назовават, тъй като информацията все още не е публична.

Стъпката бележи кулминацията на двугодишното планиране като част от проект, който JPMorgan държи в строга тайна, като дори и някои от ръководните служители не са запознати с него.

Това е голямо развитие за най-голямата американска банка, която получава почти 50% от приходите си от потребителски бизнес, опериращ само в САЩ, въпреки че банката отдавна обмисля дали да предостави своите продукти на останалия свят. 

„Искаме да предоставим на клиентите нов избор за банкиране - такъв, който ще им позволи да се възползват от просто и изключително банково изживяване, изградено върху значителните възможности на JPMorgan Chase“, коментира Гордън Смит, съпредседател на банката.

Банката обслужва около половината от домакинствата в САЩ с продукти, включително депозитни сметки, кредитни карти, жилищни заеми и автокредити.

Проектът за дигитално банкиране с кодово име „Dynamo“ се ръководи от Саноке Вишванатан, който преди това беше главен административен директор и ръководител на стратегиите в корпоративната и инвестиционна банка. JPMorgan е наела 400 души във Великобритания, повечето от тях инженери и служители за обслужване на клиенти, и планира да увеличи още техния брой.

Великобритания вече е дом на конкурентен пазар за потребителско банкиране, който се променя. Финтех играчи като Monzo Bank Ltd. и Starling Bank Ltd. обслужват клиенти, търсещи алтернативи на традиционните кредитори, включително HSBC Holdings Plc и Barclays Plc. Goldman Sachs Group Inc. също откри своя онлайн банка, Marcus, във Великобритания през 2018 г.

JPMorgan присъства в Обединеното кралство повече от 160 години, като в нея работят около 19 000 души в корпоративното и инвестиционно звено. За дебюта в потребителския бизнес банката ще предостави за нуждите на клиентите в Обединеното кралство мобилно приложение, което предлага „нов подход“ за проверка на сметките.

Съгласно традиционния модел на потребителско банкиране новодошлите на пазара по-трудно привличат депозити, отчасти защото потребителите не познават марката и е необходимо време, за да се създаде значително присъствие на клона. Услугите за цифрови технологии сега предизвикват този модел, особено по време на пандемията, когато личните бизнес сделки са по-редки.

JPMorgan експериментира през 2018 г. с местна дигитална банка под името Finn, но се отказа от проекта година след като го пусна на национално ниво, като заяви, че не е необходима отделна марка. Изпълнителният директор Даймън каза тогава, че пробата е обогатила цифровия опит на банката.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:11 | 13.09.22 г.
fallback