fallback

Caterpillar се готви за продължителен спад на продажбите

Приходите в САЩ на американския производител на машини са намалели с над 40% през второто тримесечие

18:51 | 31.07.20 г.

Снимка: Krisztian Bocsi/Bloomberg

Коронавирусната криза подкопава търсенето на големи машини на Caterpillar от строителни и минни компания от цял свят, предава Wall Street Journal.

Caterpillar съобщи в петък, че приходите й в САЩ са намалели с над 40% през второто тримесечие, а търсенето от крайни потребители е намаляло с около 22%. Компанията съобщи, че очаква сходен спад и през третото тримесечие.

„Заради несигурността за икономическата обстановка те отлагат капиталови разходи“, коментира Андрю Бонфлийд, финансов директор на Caterpillar.

Книжата на компанията поевтиняват с 3,02% до 132,70 долара към 18,30 ч. българско време.

Caterpillar съобщи, че е в добра позиция да устои на кризата с ликвидни средства на стойност 8,8 млрд. долара и налични ликвидности от 18,5 млрд. долара в края на второто тримесечие.

Приходите са намалели и в трите сегмента на Caterpillar – приходите от продажби са се свили с 37% в строителството с 35% в минното дело и 24% в енергетиката и транспорта.

Caterpillar, която прави продажби чрез мрежа от независими търговци, съобщи, че обемите са намалели с 3,9 млрд. долара през тримесечието, което отразява свиването с около 2 млрд. долара на търсенето от крайните потребители и удара от 1,9 млрд. долара за наличностите на търговците. Caterpillar съобщи, че продажбите на машини на търговците са намалели с близо една трета в цял свят.

Макар че някои клиенти в пътното строителство съобщават за по-бързо строителство заради по-слабия пътен трафик, търсенето от тях е било неутрализирано в значителна степен от други клиенти, които са отложили проекти.

Компанията регистрира и по-ниски приходи от продажби на части в някои от подразделенията си и по-малки приходи от услуги, индикатор, че клиентите използват по-малко оборудването й.

Caterpillar съобщи, че е намалила разходите, включително чрез използването на по-малко временни трудови договори в някои от заводите си. Финансовото подразделение на компанията е заделило 515 млн. долара за кредитни загуби спрямо 457 млн. долара в края на първото полугодие. Компанията съобщи, че повече клиенти просрочват плащанията си, въпреки че тя е работила с тях за удължаване на сроковете и предоставяне на временни облекчения.

„Клиентите бяха в доста добра финансова форма, когато навлязоха в кризата“, коментира Бонфийлд.

Общо приходите са се свили с 31% до 10 млрд. долара спрямо 14,4 млрд. долара през същото тримесечие на миналата година. Печалбата е намаляла със 72% до 458 млн. долара, спадайки до 84 цента на акция спрямо 2,83 долара през същото тримесечие на миналата година.

Компанията отказа да даде прогноза за годината, като се позова на несигурността около пандемията и икономиката.

„Ситуацията е много променлива, динамична. Вирусът започва да изчезва в един район, след това може да се върне“, коментира главният изпълнителен директор Джим Ъмпълби.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:25 | 13.09.22 г.
fallback