Изглежда е необходима пандемия, за да може хората да се фокусират върху истински важните неща в живота.
Всяка година брокерската компания Charles Schwab прави допитване сред 1000 души на възраст от 21 до 75 години, за да разбере каква сума според тях е необходима да притежава човек, за да се определя като богат. Изглежда, че магическото число за последните три години е около 2,4 млн. долара.
Тази година обаче сумата намалява с около 17% до 2 млн. долара, съобщава Bloomberg. Когато става въпрос за последните шест месеца понижението дори е още по-голямо – от 23%. През януари, например, хората са се нуждаели от 2,6 млн. долара, за да се чувстват богати
Някои други възприятия също са се променили. Въпрос за това кои фактори допринасят най-много за цялостното чувство на щастие – личните отношения, здравето, парите, начина на живот, кариерата – показват, че важността на личните отношения нараства през последните шест месеца, а тази на парите остава относително непокътната.
Когато резултатите са разбити на база поколения, то влиянието на парите върху щастието намалява леко при т. нар. милениъли – хората в 20-те и 30-те си години, както и за бейби бумърите – хората около и над 60 г., но нараства за междинното Поколение Х.
Ами здравето? Групата на милениълите е единствената, за която здравето добива по-голяма важност за цялостното чувство на щастие през юни спрямо януари. Здравето като фактор обаче намалява при по-възрастните поколения, най-вече при бумърите. Важността на кариерата се понижава при най-младите и Поколението Х, а за хората около и над 60 г. очаквано дори не е фактор. Важността на начина на живот обаче се удвоява при бумърите в периода от януари до юни.
Прегрупирането на приоритетите около личните взаимоотношения се наблюдаваше и след друго травматично събитие в американската история – атаките от 11 септември 2001 г. Тогава проучване на изследователския център Pew Research Center сред 1500 души установи, че 37% от респондентите искат да прекарват повече време с близките си, а 54% от родителите се опитват да прекарват повече време с децата си.